Rune Åsprang til RiksTV

21.6.2017 12:10 | RiksTV

Rune Frøysa Åsprang er ansatt som ny direktør for produkt- og tjenesteutvikling i RiksTV. Åsprang kommer fra stillingen som salgs- og markedsdirektør i konsulentselskapet Bredvid.

Rune Åsprang starter som ny direktør for produkt- og tjenesteutvikling i RiksTV

Frem til februar i år var han leder for TV- og produktutvikling i Get, der han blant annet var sentral i forbindelse med lanseringen av HBO Nordic og Eliteserien som valgfritt innhold. Han har tidligere også jobbet i konsulentselskapene BEKK og Capgemini.

Åsprang er utdannet sivilingeniør i kommunikasjonsteknologi fra NTNU og har en Executive MBA fra NHH.

Stillingen som direktør for produkt- og tjenesteutvikling i RiksTV har stått ubesatt siden administrerende direktør Jérôme Franck-Sætervoll trådte inn i stillingen som konstituert, og senere permanent, administrerende direktør i RiksTV i februar i år.

- Vi er veldig glade for å få denne stillingen besatt, og ikke minst er vi glade for å få en som Rune på laget. Rune har en allsidig bakgrunn fra roller som kombinerer teknologi, interaksjonsdesign, produktledelse, strategi og konseptutvikling, noe som gjorde ham til en perfekt førstekandidat for denne stillingen, sier administrerende direktør Jérôme Franck-Sætervoll i RiksTV.

- Jeg gleder meg veldig til å komme tilbake til TV-bransjen og å bli kjent med alle i RiksTV. RiksTV har mye spennende på trappene de neste månedene, og jeg ser veldig frem til å være med å utvikle det som blir den moderne TV-opplevelsen, sier Rune Åsprang.

Rune Åsprang vil gå inn i RiksTVs ledergruppe, og starter i den nye stillingen rett over sommeren.

Rune Åsprang starter som ny direktør for produkt- og tjenesteutvikling i RiksTV

RiksTV er Norges eneste TV-distributør som gir deg digital-TV og HDTV via antenne og internett.

Vi tilbyr digital-TV i det digitale bakkenettet, som 98 prosent av husstandene og ca. 90 prosent av fritidsboligene i vårt langstrakte land kan få inn med vanlig TV-antenne.

Kapasiteten i det digitale bakkenettet disponeres av NRK og RiksTV. NRKs TV- og radiokanaler er fritt tilgjengelig i det digitale bakkenettet, mens alle øvrige kanaler og innhold er en del av RiksTVs tilbud. RiksPakken er vår største og mest populære kanalpakke.

Følg saker fra RiksTV

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra RiksTV på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra RiksTV