Ruben Søgaard ny kommersiell direktør i FINN.no

Ruben Søgaard (42 år) er ansatt som ny kommersiell direktør i FINN.no. Søgaard vil tiltre i FINN.no senest 1.november 2016.

Ruben Søgaard er ansatt som ny kommersiell direktør i FINN.no, og gleder seg til å ta fatt på jobben. Søgaard vil tiltre i FINN.no senest 1.november 2016

Ruben Søgaard kommer fra stillingen som administrerende direktør i MediaCom Norway, som han har hatt siden januar 2008. Han har over 20 års fartstid fra byråer som Leo Burnett, Apt og MediaCom, blant annet som kunde- og digitaldirektør.

Ruben Søgaard har studert informatikk på Universitetet i Oslo og markedskommunikasjon ved Norges Markedshøyskole.

Hente ut det kommersielle potensialet
- Vi har hatt en god og grundig prosess for å være sikre på å finne den beste kandidaten på dette området, og det mener jeg vi har lykkes med. Vi er derfor svært glade for at Ruben Søgaard takket ja til stillingen. Ruben er en av Norges aller beste innen digital markedsføring og vi synes det er fantastisk at han vil lede innsatsen med å hente ut det kommersielle potensialet i FINN.no, sier Anders Skoe, konstituert administrerende direktør i FINN.no

Ruben Søgaard gleder seg til å ta fatt på jobben i FINN.no.

– FINN har en helt unik posisjon, både når det gjelder omdømme og bruk. Jeg gleder meg virkelig til å bidra til å bygge verdens beste markedsplass og å utforske de kommersielle mulighetene sammen med resten av organisasjonen og kundene, sier Søgaard.

– I tillegg står FINN helt sentralt i den endringen Schibsted er inne i og det blir det veldig spennende å være en del av. Samtidig er det ikke til å legge skjul på at det blir trist å forlate byrået og menneskene som har vært en så stor del av livet mitt de siste ti årene.

Per Håkon Fasting, konserndirektør Annonse i Schibsted Norge, ser klare fordeler med ansettelsen av Søgaard.

- Ruben kjenner markedet inngående. Han har vist godt lederskap og kommersiell teft over mange år. Ruben kjenner oss i Schibsted. Vi kjenner Ruben. Dette blir veldig bra og jeg gleder meg til å få Ruben på laget.

Anders Skoe
Konstituert administrerende direktør i FINN.no