Ruben med debut EP!

Ruben har gjennom oppveksten kjent på mye vonde følelser knyttet til sosial angst. På tross av mye gode venner og et godt miljø på Bjarkøy i Nord-Norge hvor han vokste opp, følte han aldri helt at han fant sin plass. Fordi han ikke hadde noe godt nok virkemiddel til å kjenne på disse følelsene tok det også tid for han å forstå dem. Han oppdaget virkelig sin kjærlighet for musikk da han innså at forskjellige toner og akkorder hadde makten til å påvirke hans egne og andres følelser. Musikken ble et viktig verktøy for å komme i kontakt med sine egne følelser, og er det enda.

Den spellemannsnominerte sanger-, låtskriver-, og produsenten Ruben eksploderte på musikkscenen med hans debut singel «Walls» – nominert til «Årets Låt», Spellemann 2018 – som har langt mer enn 30,000,000 streams, og har tilbragt over 400 dager på den norske Spotify Top 200 listen. Han fulgte opp suksessen etter debuten med hit-låtene «The Half» og «Lay By Me», hvor den siste har samlet over 20,000,000 streams og har nådd #1 på Radio i Norge siden den kom ut i desember. Ruben var også nominert som «Årets Nykommer» på Spellemann 2018 og vant prisen for årets gjennombrudd på Musikkforleggerprisen 2019.

Nå slipper Ruben sin debut EP, «Melancholic». «Melancholic» er sentrert rundt mental helse, basert på Rubens egne erfaringer med destruktive følelser og appellerer til det bindende, menneskelige elementet av dette. Alle tekster er skrevet av Ruben selv. Med en så dyp fortelling, er det enkelt å forstå hvorfor Ruben oppnår en så dyp kontakt med mange av hans lyttere. EP’en vil også inneholde Rubens nyeste singel, «Power». På denne låten, teamet Ruben opp med Lars Kristian Rosness for å lage en slående låt som virkelig får fram det dramatiske lydbildet Ruben ønsker i musikken sin. Om EP’en sier Ruben: «Den portretterer de mørkeste delene av livet mitt, de delene det har vært vanskelig for meg å forstå… Det skumleste med å lage denne EP’en har for min del vært å måtte besøke og kjenne på de vonde følelsene». Sammen med EP’en kommer en også en kortfilm hvor Ruben selv har skrevet fortellingen, i samarbeid med regissør Thor Brenne.

Tracklist

Melancholia (feat. Emma Steinbakken)

Power

Walls

The Half

Lay By Me

Hør EP her

Nyhetsbrev fra Universal Music24.5.2019 13:26:55 CESTPressemelding

God fredag. Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music. Ny singel fra Astrid S - The First One Ny EP fra Lil Halima: for the bright days 5 Seconds Of Summer er tilbake Ny single fra Snow Boyz Seeb feat Oliva O’Brien Yellow Lounge på Risør Kammermusikkfestival Soundtracket til nye kinofilmen om Elton John “Rocketman” er ute i dag! Mer om filmen her. Madonna følger opp sin mye omtalte Eurovision-opptreden med en musikkvideo til “Crave” med Swae Lee. Etter å ha blitt nominert til den prestisjetunge prisen “Denniz Pop awards”, slipper LOVA nye sangen I Can Do Better. Den 16 år gamle singer-songwriter Chris Burton fra Danmark slipper nye singelen Little Sister som er dedikert til 10 år gamle søsteren sin. JP Cooper og Astrid S gjør det sterkt med låten “Sing It With Me”. I dag slipper de en nydelig, akustisk versjon av “Sing It With Me”. Alex Vargas er ute med EPn EGOtrip som følger opp superEGO som ble sluppet tidligere i mai. Epn inneholder fire låter inkuldert den nye singelen “Girls On

5 Seconds Of Summer er tilbake24.5.2019 11:42:48 CESTPressemelding

Den australske kvartetten 5 Seconds Of Summer er tilbake med den fengende "Easier". Låten er produsert av Andrew Watt, Louis Bell og Charlie Puth. Videoen, som også er ute, er regissert av Grant Singer (The Weeknd, Lorde). Om låten sier vokalist Luke Hemmings; “’Easier’ is the most confident we have been in the first song to be released off one of our records. Visually and sonically it feels like we took what we uncovered about ourselves as a band on the last album and honed in on that sound and aura. I truly believe that ‘Easier’ is the beginning of the best era for 5SOS”. Videoen er spilt inn i Sør-Californias historiske Bronson Caves i Griffith Park og Angeles Abbey Memorial Park i Compton. “We wanted to bring back the purely cinematic rush of the epic videos I grew up watching in the ‘90’s. Inspired by this idea of rebirth and the four elements: earth, air, fire, and water, we aimed for something dramatic and explosive, like nothing you've seen from the band before” - sier regissør

Ny singel fra Astrid S - The First One24.5.2019 09:00:00 CESTPressemelding

Astrid S er i dag klar med sin nye singel, "The First One". Låten blir å finne på hennes kommende EP som kommer mot slutten av sommeren. Hør Astrid S – «The First One» HER! Låten er skrevet med de anerkjente låtskriverne Jason Gill, Justin Tranter og Amy Allen. Produsert av Jason Gill. "The First One" er en ærlig og emosjonell skildring av ens første kjærlighet og hvordan den kan påvirke deg i lang tid, ofte på bekostning av fremtidige forhold. Jeg gleder meg sånn til folk får høre den! sier Astrid. I dag opptrer Astrid på Greta Thunbergs globale Fridays for Future-arrangement i Stockholm. Astrid har nylig frontet Fendis nye F is for Fendi-kampanje, og avsluttet en omfattende USA-turné med Zara Larsson.

Ny EP fra Lil Halima: for the bright days24.5.2019 08:56:04 CESTPressemelding

Multitalentet Lil Halima er i dag klar med sin nye EP for the bright days og en rykende fersk musikkvideo til singelen "who do u love". Samme uke har hun annonsert sin aller første Europaturné denne høsten. for the bright days inkluderer den nye låten "young luv", med svenske AMWIN. Om låten sier Lil Halima: – Jeg ville lage en hyllest til alt man opplever når man er ung og forelsket. Jeg er så glad for å ha min venn AMWIN med på låten. Låten er skrevet av Lil Halima med produsentduoen TeoFrans og AMWIN. Sammen har Lil Halima og TeoFrans tidligere laget låtene "Jasmine" og "Would U». Lil Halima annonserte nylig sin Europaturné med konserter i Paris, London, Amsterdam og Reeperbahn-festivalen i september, som er Tysklands største og en av Europas ledende showcasefestivaler. Til sommeren kan hun oppleves live på en rekke festivaler i Norge inkludert Øyafestivalen i Oslo samt Roskildefestivalen i Danmark. Om de to konseptuelle EP´ene sier hun: – Jeg ville dedikere to EP’er til sesongene v