Ruben – Lay By Me

Med sin første låt, ”Walls” entret han den skandinaviske musikkscenen med en tyngde man sjeldent ser ved første låtslipp. Med sin andre singel, ”The Half” entret han nok en gang topplistene i Norge. Etter et fantastisk debut-år er han nå klar for å toppe nominasjonen som ”Årets Nykommer” på P3-gull med et nytt låtslipp 28. Desember med singelen, “Lay By Me”.

Med sin særegne stil lager norske Ruben perfeksjonerte poplåter som treffer dypt inne i sjelen. Han setter ord på følelser på en genuin måte som mange kan relatere til.

- “Lay By Me” er jeg som prøver å gi tilbake til folk som trenger det. Denne årstiden kan oppleves som mørk og ensom for mange og da er det viktig å ikke glemme at man har noen. Om det ikke er noen man fysisk kan ligge inntil så er det alltid noen der dersom man søker det.” - Ruben

HØR RUBEN - “LAY BY ME” HER

Ruben har gjennom sin slående musikk blitt kjent for å bringe opp temaer som kan være vanskelig å prate om for mange. Han oppfordrer til å prate sammen åpent fordi det har gjort underverker for han selv.

- ”2018 har vært et helt surrealistisk år. Det varmer å se hvor mange som kan relatere til musikken jeg lager. Vanskelig å sette ord på hvordan folk som hører og sender meldinger har løftet meg ut av mørket gjentatte ganger. Om musikken min kan gjøre det samme for noen andre er det ingenting som ville gledet meg mer, forteller Ruben.

Ruben er i studio om dagen for å ferdigstille sin første EP som skal slippes i starten av 2019.

Nyhetsbrev fra Universal Music15.3.2019 13:49:34 CETPressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: The Rolling Stones offentliggjør Honk! CLMD teamer opp med Madcon! Lil Halima regisserer egen musikkvideo Ny låt fra Elly Ekko Klassiske favoritter til Pipfest 2019 Emeli Sandé er klar med låten "Sparrow". Det er syv år siden hun slapp debutalbumet som inkluderte "Next To Me", “Read All About It Part. III” og flere godbiter. Sommeren 2019 slipper hun nytt album! HRVY er ute med sin nye låt "I Told You So" i dag, som allerede er listet på mp3 i Norge. For ikke lenge siden var han i Oslo på besøk, og gjorde en minikonsert – og vi håper at han snart kommer tilbake igjen. TDEs kredible rapper Schoolboy Q er ute med singelen "Numb Numb Juice", som blir å finne på hans kommende og høyt ettertraktede album! Daddy Yankee har slått seg sammen med Snow og sammen har de sluppet låten "Con Calma". Musikkvideoen er allerede sett over 350 millioner ganger, og er den mest sette video to uker på rad på Youtube. Se den her! Nashville-baserte Laur

CLMD teamer opp med Madcon!15.3.2019 13:02:00 CETPressemelding

CLMD har teamet opp med Madcon for å levere den kommende sommerens anthem "Anything". Etter suksessen med hitlåten "Trouble", leverer nå norske artist og produsent CLMD (aka Martin Danielle) hans splitter nye låt “Anything”, sammen med talentene i den populære duoen Madcon. Sammensmeltingen av CLMD’s melodiske pop-dance stil og den lett gjenkjennelige vokalen til den norske duoen resulterer i “Anything” – en upbeat, partystarter av en låt hvor alt ligger til rette for å dominere radiospillinger globalt gjennom den kommende sommeren. Den høyt anerkjente produsenten har den siste tiden jobbet som mentor i TV2 programmet The Voice, har smakt på internasjonal suksess over hele kloden mens han turnerte med Swedish House Mafia legenden Steve Angello på hans «SIZE Matters» USA-turne og har hatt mange radiorotasjoner globalt, blant annet på radiostasjoner som BBC Radio One, Sirius XM, Kiss FM and Capital FM. Han blir kalt “Norways Finest” av den legendariske DJ- og kringkasteren, Pete Tong og