Circle K Norge

Rosa sløyfe-kampanje slo alle rekorder

Årets Rosa sløyfe-aksjon hos Circle K ga nesten 4,75 millioner kroner til brystkreftsaken, noe som er ny rekord. En stasjonsdriver solgte til og med skjegget sitt for kreftsaken.

I hele oktober har landets Circle K-stasjoner samlet inn penger for Rosa sløyfe-aksjonen til Kreftforeningen og Brystkreftforeningen. I 2017 donerte Circle Ks kunder om lag 4,3 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen. Opptellingen fra årets aksjon er nettopp avsluttet, og denne gangen ble det samlet inn nesten 4,75 millioner kroner.

– Vi nærmer oss 23 millioner innsamlede kroner over de sju årene vi har hatt Rosa sløyfe-aksjon ved våre stasjoner, og i år ble det dessuten ny innsamlingsrekord for oss. Det er utrolig gøy, og vi retter en stor takk til alle kundene som har gitt penger til en så viktig sak, og til stasjonsdrivere og medarbeidere som har satset maksimalt på årets viktigste kampanje, sier norgessjef Christoffer Sundby i Circle K.

Voldsomt imponert
Aksjonsleder Marit Sophie Egge i Kreftforeningen er imponert over resultatet og det sosiale engasjementet til Circle K.

– Dette er et voldsomt imponerende beløp som er svært viktig for brystkreftsaken. Pengene er med på å sørge for at vi kan drive langsiktig forskning som kommer pasientene til gode, sier aksjonslederen.

Årets Rosa sløyfe-aksjon gikk til inntekt for forskning på senskader knyttet til brystkreft. Circle Ks kunder har støttet årets aksjon ved å kjøpe alt fra bilvask og refleks til kaffe i rosa kopp, vann i rosa flaske samt rosa spylervæske.

– Jeg er utrolig stolt og imponert over at det har kommet inn så mye til Rosa sløyfe. Nok en gang er kundene våre en av de virkelig store bidragsyterne i kampen mot brystkreft. Og så er det en helt utrolig innsats fra de som jobber på stasjonene våre, sier Sundby i Circle K.

Solgte skjegget
Kreativiteten har boblet over på flere av Circle K-stasjonene i år, og mange har gitt alt for å samle inn mer enn nabostasjonen – eller mest i sitt distrikt.

På den stasjonen som samlet inn aller mest i år, Circle K Elverum, solgte stasjonsdriveren til og med skjegget sitt. I tillegg arrangerte stasjonen folkemarsj og fyrte av et 20-talls rosa røykbomber.

Circle K Elverum samlet inn totalt nesten 115 000 kroner, med Circle K Sævelandsvik hakk i hæl med om lag 105 000 kroner.

På fylkesnivå var det Rogaland som samlet inn mest penger – hele 630 000 kroner. Fylket hadde hele fem representanter blant de 15 stasjonene i landet som fikk inn mest til Rosa sløyfe i år.

FAKTABOKS

På innsamlingstoppen

1. Circle K Elverum: 114 415 kr
  2. Circle K Sævelandsvik: 103 495 kr
  3. Circle K Korgen: 90 850 kr
  4. Circle K Strandtorget: 74 900 kr
  5. Circle K Lura: 73 373 kr
  6. Circle K Fagernes-Narvik: 71 060 kr
  7. Circle K Forus: 70 456 kr
  8. Circle K Dombås 68 460 kr
  9. Circle K E6 Berger: 61 872 kr
  10. Circle K Arkoveien: 59 620 kr

Om Circle K Norge

Circle K Norge
Schweigaards gate 16

22962000https://www.circlek.no/

Vi kaller oss energistasjon, helt enkelt – fordi vi tilbyr energi til bilen og deg som er på farten.

Om Circle K Norge AS

• Circle K Norge driver 456 energistasjoner i Norge, 259 av dem er bemannede stasjoner som tilbyr drivstoff, bilvask, kaffe og mat.

• Vi bygger ut vårt nettverk av hurtigladere, over 100 stasjoner har til sammen 800 hurtigladere for elbiler.

• Vi er også drivstoffgrossist og har en rekke terminaler og depoter som forsyner stasjoner og kunder i hele Norge.

• Ca. 3 000 personer jobber på våre kontorer og stasjoner over hele landet.

• Circle K har en hundreårig historie i Norge, som Norsk Brændselsolje A/S med merkenavnene MIL og BP, Norsk Olje as (Norol), Statoil Norge AS og Statoil Fuel & Retail AS (Statoil) og nå Circle K Norge AS (Circle K).

Om Couche-Tard

• Circle K er en del av Alimentation Couche-Tard Inc. («Couche-Tard»), en ledende, global aktør innen eMobility, drivstoff og detaljhandel med hovedkvarter i Laval, Canada.
  • Couche-Tard opererer i 24 land med nesten 14 100 butikker, hvorav omtrent 10 700 tilbyr drivstoff til veitransport. Omtrent 122 000 mennesker er ansatt i hele nettverket.

Følg pressemeldinger fra Circle K Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Circle K Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Circle K Norge