Rolling Stones ute med On Air

I dag er det legendariske bandet ute med The Rolling Stones – On Air, som er en samling av sjeldne radiopptredener fra bandets tidlige år. Blant disse fins åtte låter som bandet aldri har sluppet kommersielt og som ble spilt på tidligere BBC-programmer som «Saturday Club», «Top Gear», «Rhythm and Blues» og «The Joe Loss Pop Show» mellom 1963 og 1965.

I denne perioden besøkte bandet BBCs kontorer ofte, og søkte alltid å tilby lytterne noe nytt og annerledes. I tillegg til låter som aldri ble sluppet som singler eller på album, inneholder samlingen syv låter som bandet debuterte på radio før de ble sluppet som singler eller på album.

Opptakene har gått gjennom noe som kalles «audio source separation». Det innebærer at de har blitt demikset slik at studioteknikerne har kunnet gå inn i den originale instrumentasjonen og vokalen for å gjenoppbygge og rebalansere for bedre lyd.

On Air inneholder også klassikere som «( Can’t Get No) Satisfaction», «The Last Time» og «The Spider And The Fly». Samlingen inneholder også Stones-coverversjoner av R&B-klassikere som “Memphis, Tennessee”, «Roll Over Beethoven» og «Beautiful Delilah».

Samlingen slippes via Polydor på CD, en dobbel CD deluxe-utgave og i to forskjellige vinylutgaver.

The Rolling Stones – On Air trackliste:

1.            Come On - Saturday Club, 1963

31.          I Just Want to Make Love To You - Saturday Club, 1964

32.          2120 South Michigan Avenue - Rhythm and Blues, 1964

Musikkvideo fra Una Sand17.6.2018 20:52Pressemelding

I dag slapp Una Sand musikkvideoen til "First Time" - singelen til hennes debut-EP "Perspectives". Med en fjellstø meloditeft, rett-til-beinet-tekster og «hot-as-hell vocal delivery» (-thelineofbest.com) tar Una Sand oss med på den forheksende og opprivende reisen gjennom å finne kjærligheten, tviholde på den og å miste den på EP´en "Perspectives". I dag slippes videoen til singelen "First Time". Videoen er lagd av studenter ved Bilder Nordic School Of Photography. Den er regissert av Martine Lund og Carina Borge. Carina Borge er også produsent. Etter fire singelslipp får Una virkelig vist hvem hun er som låtskriver og formidler. Musikken har utviklet seg i retning moderne r&b og urban og hennes egenart og evne til å skape et univers lytteren kjenner seg igjen i, er sterkere enn noen gang. EP-en inneholder seks låter skrevet med blant annet Paul Phamous (Grammy-nominert med Frank Ocean), Charles «Chizzy» Stephens (Chris Brown), Ryan Marrone, JAYLIEN og Leah Palmer, samt norske Sebastia

Nyhetsbrev fra Universal Music15.6.2018 14:05Pressemelding

Under finner du ukens nyhetsbrev med de største slippene fra Universal Music: Nile Rodgers & Chick er tilbake Lil Halima ute med ny låt Ny singel fra Ruben eMMa har "Fått Deg på Hjernen" Jonas Benyoub klar med ny låt Kan også nevne at Alessia Cara er ute med låten “Growing Pains”, som er første singel fra hennes nye album som kommer i løpet av året. Fjoråret var et suksessår for Cara som stakk av med en Grammy i kategorien “Best New Artist”. *Troye Sivan er ute med den catchy låta “Dance To This” sammen med selveste Ariana Grande. Låten blir å finne på hans nye album Bloom som kommer 31. august. *Mannen bak “Despacito” og “Échame La Culpa”, Luis Fonsi, er tilbake med nok en sommerlig hit, denne gangen med britiske Stefflon Don på låten “Calypso”. *De Australske gutta i 5 Seconds Of Summer er i dag klare med sitt tredje album Youngblood. Albumet følger opp Sounds Good Feels Good (2015) og debutalbumet 5 Seconds Of Summer fra 2014. 9. november kan de oppleves live på Sentrum Scene. *Nick

Jonas Benyoub klar med ny låt15.6.2018 00:01Pressemelding

Ellingsrud-rapperen har vært i gamet lenge, og har et veletablert navn i Norges undergrunn. En flow få andre rappere kan matche, pakket inn i hardtslående hip hop-beats gjør at dette er en artist du definitivt kommer til å høre mer av i tiden fremover. Jonas Benyoub er i gang med å lage ny musikk, etter årets hardtslående banger «YahYah» er Jonas igjen klar til å ta Norge med storm med låten «I Mitt Liv». Hør "I Mitt Liv" her! - I mitt liv er en låt som setter ord på det å ha vært glad i noen. Det er mimring til gode tider, men også perspektivet jeg så situasjonene fra. Ikke trist, men mer ærlig og punktlig rundt det å komme seg videre fra noe man har vært igjennom. Man skal kunne felle en tåre og le på samme tid. Utover høsten kommer det mer musikk, så dette er et navn man ikke vil eller bør sove på. OM JONAS BENYOUB Jonas Benyoub er en ung artist fra Oslo som er godt kjent i hiphop-scenen. Med god lyrikk og et bredt lydspekter er Jonas en versatil utøver som passer inn i de fleste s

eMMa er ute med "Fått deg på hjernen"15.6.2018 00:00Pressemelding

«Fått deg på hjernen» fra eMMa er en leken sommersang, proppfull av energi og laget for ekstra god stemning. eMMa er 9 år og elsker å opptre og å underholde. Sangen handler om å få noe på hjernen, som for eksempel et fengende refreng. eMMa er en gla' jente med masse energi som kommer ut i kreativ lek. eMMa tegner og leker med slim og spiller inn en masse Musical.lys hver dag. I eMMa sitt univers er det mye glede og latter. - Jeg er veldig glad for at sangen min er ute nå så alle kan høre på den. Den er en glad og morsom sang som man blir i godt humør av! Og så får man den litt på hjernen. -eMMa eMMa er opptatt av at alle barn skal være snille og greie mot hverandre og har bestemt seg for at det vil hun vise gjennom å lakke klare farger på neglene sine. Hånden til eMMa har én farge på hver finger som viser verdier som eMMa synes det er viktig at barn og ungdom tenker på og viser frem. - Og siden jeg elsker farger så har jeg lakket neglene mine i fem fine forskjellige farger. Jeg synes d