Rolling Stones ute med On Air

I dag er det legendariske bandet ute med The Rolling Stones – On Air, som er en samling av sjeldne radiopptredener fra bandets tidlige år. Blant disse fins åtte låter som bandet aldri har sluppet kommersielt og som ble spilt på tidligere BBC-programmer som «Saturday Club», «Top Gear», «Rhythm and Blues» og «The Joe Loss Pop Show» mellom 1963 og 1965.

I denne perioden besøkte bandet BBCs kontorer ofte, og søkte alltid å tilby lytterne noe nytt og annerledes. I tillegg til låter som aldri ble sluppet som singler eller på album, inneholder samlingen syv låter som bandet debuterte på radio før de ble sluppet som singler eller på album.

Opptakene har gått gjennom noe som kalles «audio source separation». Det innebærer at de har blitt demikset slik at studioteknikerne har kunnet gå inn i den originale instrumentasjonen og vokalen for å gjenoppbygge og rebalansere for bedre lyd.

On Air inneholder også klassikere som «( Can’t Get No) Satisfaction», «The Last Time» og «The Spider And The Fly». Samlingen inneholder også Stones-coverversjoner av R&B-klassikere som “Memphis, Tennessee”, «Roll Over Beethoven» og «Beautiful Delilah».

Samlingen slippes via Polydor på CD, en dobbel CD deluxe-utgave og i to forskjellige vinylutgaver.

The Rolling Stones – On Air trackliste:

1.            Come On - Saturday Club, 1963

31.          I Just Want to Make Love To You - Saturday Club, 1964

32.          2120 South Michigan Avenue - Rhythm and Blues, 1964

Nyhetsbrev fra Universal Music14.9.2018 13:44Pressemelding

Endelig fredag og nytt nyhetsbrev fra oss! Under finner du ukens nyhetsbrev med de største slippene fra Universal Music: OnklP er tilbake med Føler Meg Bedre Ny låt fra Lemaitre Lil Halima ute med tredje singel fra debut-EP Kajander med personlig låt som vekker gamle følelser 6LACK er endelig ute med debutalbumet East Atlanta Love Letter. Albumet består av 13 låter og inneholder blant annet singlene «Switch» og «Nonchalant». Av artister som bidrar på albumet finner vi Future, J Cole og Khalid. I sommer gjestet han Oslo og spilte på Øyafestivalen. Kanye West er ute med låten «I Love It» som har med hip-hop kometen Lil Pump. Låten gikk raskt til nummer 1 på Spotify. Den artige musikkvideoen som slapp samtidig, regissert av Spike Jonze, gikk umiddelbart viralt og har fått over 70 millioner visninger på YouTube på bare noen dager. Kanye gikk nylig til Twitter og teaset et nytt album, Watch The Throne 2. Carrie Underwood er i dag klar med det nye albumet https://open.spotify.com/album/6LURW

Ny låt fra Lemaitre14.9.2018 13:21Pressemelding

Lemaitre er nå ute med låten «Big». I kveld slippes også en fersk musikkvideo som hører til, hvor duoen har fått med seg vennene Magnus Devold, Jonis Josef og Markus Neby. «Big» er allerede blitt listet på P3 og Spotifys New Music Friday-spilleliste. Låten «Rocket Girl» med australske Betty Who var temalåten for X Games Norge 2018. Duoen har sanket inn over 120 millioner streams på Spotify og gjort store turnéjobber som Coachella, Lollapalooza, Roskilde og flere. De er aktuelle på Austin City Limits festival i Texas i oktober før de starter Europaturné i Dublin. Lemaitre gjør en Norgesturné i november, og avslutter året med en USA-turné.

Kajander med personlig låt som vekker gamle følelser14.9.2018 10:29Pressemelding

Etter å ha spilt Norge rundt i sommer, er Kajander klar med sin nye singel “Hjem”, som leder opp til hans debut-EP. Låten er allerede listet på NRK P1 fra neste uke. I sommer har Lofotværingen Kajander spilt Norge rundt, og mellom slagene har han vært i studio både i Norge og Sverige for å gjøre ferdig debut-EP´en som er ventet i oktober. I dag slipper han “Hjem” - en låt som vekker gamle følelser for 26-åringen. HØR "HJEM" HER - «Det var utrolig fint å skrive “Hjem”, men samtidig litt rart. Jeg gikk inn i noen gamle følelser jeg ikke har rørt i på lenge. Jeg står nok ovenfor et krysspunkt der jeg føler meg klar for å utforske mer hva musikken for meg kan være. Gjennom det siste året, har jeg lært at uansett om jeg tenker over det eller ikke så reflekterer låtene og tekstene noe jeg har følt eller føler. Dette har ført til at skriveprosessen har vært lange, der jeg har utforsket de mange fasene jeg har vært i gjennom det siste året. Særlig etter bruddet med eks dama for en stund siden

Lil Halima - Jasmine14.9.2018 10:27Pressemelding

Bare fire måneder etter at hun debuterte med sin første singel, har 19 år gamle Lil Halima satt sine spor i inn- og utland. Nå slipper hun tredje singel fra sin debut-EP, og vi har kun sett begynnelsen på det som spås å bli en spennende karriere for multitalentet fra Bardu. Lil Halima sin lidenskap for musikk har fulgt henne hele livet. Da faren reiste fra Kenya til Bardu i 1995 hadde han med seg kenyansk musikk og amerikansk hiphop i bagen. Dette skulle legge grunnlaget for en oppvekst fylt med forskjellige musikalske inspirasjoner for Lillian Halima Anderssen. Fredag 14. september slipper hun singelen «Jasmine» - tredje låt fra hennes debut-EP som er ventet 12. oktober. - I sangen «Jasmine» ville jeg få frem sjalusi på en litt annen måte. Ikke en offer-setting hvor man skal hate personene det gjelder men fortsatt være sjalu, bitter og sinna. Samtidig som at den er mye vibes og passer min stil, forteller hun. HØR "JASMINE" HER 19-åringen har talenter innen sang, låtskriving, piano, fi