KPMG

Rolf Wangsholm er ny leder for KPMGs rådgivningstjenester i Bergen

Rolf Wangsholm er tatt opp som partner i KPMG og er ny leder for Advisory i Bergen. Rolf kommer fra stillingen som leder for Capgemini sitt regionskontor i Bergen.
Rolf Wangsholm er ny leder for KPMGs rådgivningstjenester i Bergen. (Foto:KPMG)

– I dag er det "teknologi i alt" og kombinasjon av forretningsmessig og teknologisk kompetanse er avgjørende når vi skal rådgi og bistå våre ledekunder som står midt oppe i sine digitale transformasjonsprosjekter. Med bakgrunn innen teknologi og med en sterk forretningsforståelse er Rolf en sterk kandidat for å lede og videreutvikle våre rådgivningstjenester mot Bergensmarkedet og vi er svært fornøyd med å få ham med på laget, sier Rune Skjelvan, leder for KPMGs rådgivningstjenester i Norge.

– Det er svært spennende å bli en del av KPMGs dyktige fagmiljø både i Norge og på Vestlandet. KPMG har de seneste årene markert seg som ledende innen blant annet dataanalyse og cybersikkerhet, to områder som er helt fundamentale i digitaliseringsprosjekter og jeg ser fram til å være en del av et av landets fremste rådgivningsmiljøer innen digitalisering, sier Rolf Wangsholm.

Han ser særlig frem til å bistå næringslivet og offentlige virksomheter i regionen.

– Bergen og Hordaland har utrolig mange spennende bedrifter der digitalisering står sentralt for å styrke konkurranseevnen og effektivisere driften. Også i det offentlige ser vi mange spennende prosjekt knyttet til forbedrede innbyggertjenester og bedret ressursutnyttelse, utdyper Wangsholm.

Rolf Wangsholm er utdannet cand. mag i informatikk fra Universitetet i Bergen og bedriftsøkonom fra Norges Handelshøyskole. Før sine 14 år som leder i Capgemini har han bl. a. innehatt stillinger som leder for Icesoft Technologies, forretningsutvikler i Telecomputing (Norge og USA) og konserncontroller/økonomisjef i Nera (Norge og USA). Han har også ledet Bergen Næringsråds ressursgruppe for digitalisering i en rekke år.

Rolf Wangsholm er ny leder for KPMGs rådgivningstjenester i Bergen. (Foto:KPMG)

Om KPMG

KPMG
Sørkedalsveien 6

+47 454 04 063https://kpmg.no

KPMG er et globalt nettverk med selskaper som leverer profesjonelle tjenester innenfor revisjon, rådgivning, skatt, avgift og forretningsjus. I KPMG Norge jobber det mer enn 1500 ansatte fordelt på 24 kontorer. Fageksperter fra ulike forretningsområder og bransjer jobber side om side for å levere fremtidsrettede og innovative prosjekter som skaper verdi for virksomheter i privat og offentlig sektor.

Følg pressemeldinger fra KPMG

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra KPMG på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra KPMG

Administrerende direktør i KPMG, Lars Inge Pettersen, tar ikke gjenvalg1.6.2023 16:21:20 CEST | Pressemelding

Administrerende direktør og Senior Partner i KPMG Norge, Lars Inge Pettersen, har informert styrets leder Monica Hansen om at han ikke ønsker å stille til gjenvalg som leder for selskapet i en ny åremålsperiode. Styret i KPMG har konstituert selskapets nestleder og leder for rådgivning, Rune Skjelvan, i rollen som Senior Partner og CEO. Skjelvan vil samtidig fortsette som leder for Advisory. KPMG vil gjennomføre valg av ny Senior Partner som planlagt på generalforsamlingen i juni.