Rolf Saastad overtar som ny leder for Deloitte Advokatfirma AS

Rolf Saastad overtar ansvaret for Deloitte Advokatfirma med over 200 medarbeidere, hvorav 36 partnere fra 1. juni 2016

Deloitte Advokatfirma er en del av Deloitte Norge som markerer sitt hundreårsjubileum i år. I dag er Deloitte Norge representert ved 20 kontorer og har 1300 ansatte i Norge, fordelt på fem forretningsområder.

– I tillegg til de dyktige menneskene og de sterke kommersielle resultatene vi har skapt er jeg opptatt av å videreutvikle Deloitte Advokatfirma til å bli det ledende firma innen skatt/avgift og et anerkjent firma innen øvrige rettsområder.  Vi har vekstambisjoner videre, sier Saastad.

Saastad har arbeidet i Deloitte siden 1996 og har vært partner siden 2000. Han kommer fra stillingen som leder av Business Tax og har bygget opp Deloittes sterke posisjon innenfor nasjonal og internasjonal selskapsbeskatning.  Han har bred erfaring fra noen av Norges største selskaper og har bistått dem i norske og internasjonale forhold i tilknytning til transaksjoner, fusjoner, oppkjøp, omorganiseringer og lignende strukturendringer.

Rolf Saastad overtar etter Tore Paulshus. Paulshus vil fortsette som partner i selskapet med et spesielt ansvar for de regionale kontorene. - Tore har over de siste 20 år bygget opp firmaet fra ingenting til der vi er i dag. Vi skylder han en stor takk og det er godt å ha han med videre, sier Aase Aamdal Lundgaard, managing partner i Deloitte. Jeg er sikker på at Rolf og hans team klarer å møte våre klienters behov, enten de er lokale, nasjonale, eller globale og jeg gleder meg over å ha han i denne viktige rollen, avslutter Aamdal Lundgaard.

Deloitte Advokatfirma

Deloitte Advokatfirma er ett av Norges største forretningsjuridiske advokatfirmaer, med over 200 profesjonelle medarbeidere med spisskompetanse innen transaksjoner, skatt og avgift samt forretningsjus.

Deloitte har i den senere tiden vunnet anerkjennelse i ulike bransjekåringer for sin kompetanse både individuelt og som advokatfirma. Deloitte har i mange år blitt kåret til Tax Firm of the Year in Norway av International Tax Review.  Internasjonalt er vi tilknyttet Deloitte Global Tax & Legal Network, et av verdens største nettverk av advokatfirmaer.

Deloitte Advokatfirma er en del av Deloitte Norge www.deloitte.com.