Roger Waters i samtale med Liv Tørres, direktør for Nobels Fredssenter, i Venezia

Etter premieren av Roger Waters film Us + Them, på filmfestivalen i Venezia i kveld, holder direktør for Nobels Fredssenter Liv Tørres en Q&A med Waters.

Us + Them er filmet i Amesterdam, under den europeiske delen av Roger Waters’ suksessfulle 2017/2018 verdensturné, med samme navn. Den inneholder låter fra Waters’ legendariske Pink Floyd-album, The Dark Side of the Moon, The Wall, Animals, Wish You Were Here, samt hans seneste album Is This The Life We Really Want?

« Jeg ser virkelig frem til filmlansering i oktober. Us + Them er ikke din standard rock and roll-greie, noen i publikum roper kanskje 'yee haaaa!!!’, noe som er helt OK, men mange vil gråte. Det er det jeg håper på. US + THEM er en oppfordring til handling. Menneskeheten står ved et veiskille og vi kan enten slå sammen all kjærligheten vår, utvikle vår evne til å ha empati for andre og kollektivt gjøre det som er best for planeten vår, eller vi kan fortsette å være “Comfortably Numb”, som blinde lemen, på vår nåværende dødsmarsj mot utryddelse. Us + Them er en stemme på kjærlighet og liv. »
– Roger Waters, 11. juli 2019

2. og 6. oktober blir filmen vist over hele verden. I Norge vil Us + Them bli satt opp i følgende byer:

HAMAR
NOTODDEN