Roger Waters i samtale med Liv Tørres, direktør for Nobels Fredssenter, i Venezia

Etter premieren av Roger Waters film Us + Them, på filmfestivalen i Venezia i kveld, holder direktør for Nobels Fredssenter Liv Tørres en Q&A med Waters.

Us + Them er filmet i Amesterdam, under den europeiske delen av Roger Waters’ suksessfulle 2017/2018 verdensturné, med samme navn. Den inneholder låter fra Waters’ legendariske Pink Floyd-album, The Dark Side of the Moon, The Wall, Animals, Wish You Were Here, samt hans seneste album Is This The Life We Really Want?

« Jeg ser virkelig frem til filmlansering i oktober. Us + Them er ikke din standard rock and roll-greie, noen i publikum roper kanskje 'yee haaaa!!!’, noe som er helt OK, men mange vil gråte. Det er det jeg håper på. US + THEM er en oppfordring til handling. Menneskeheten står ved et veiskille og vi kan enten slå sammen all kjærligheten vår, utvikle vår evne til å ha empati for andre og kollektivt gjøre det som er best for planeten vår, eller vi kan fortsette å være “Comfortably Numb”, som blinde lemen, på vår nåværende dødsmarsj mot utryddelse. Us + Them er en stemme på kjærlighet og liv. »
– Roger Waters, 11. juli 2019

2. og 6. oktober blir filmen vist over hele verden. I Norge vil Us + Them bli satt opp i følgende byer:

HAMAR
OSLO
ÅLESUND
LILLESTRØM

Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, Madcon, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Khalid, Calvin Harris, Marcus & Martinus, Miley Cyrus, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, Morgan Sulele, Ina Wroldsen, Hkeem, P!nk, Bruce Springsteen m.fl.

Bo Kaspers Orkester er tilbake med nytt album og turné!6.9.2019 12:00:00 CESTPressemelding

Fire år har gått siden folkekjære Bo Kaspers Orkester slapp albumet Redo att gå sönder. I høst er de tilbake med ny musikk. Deres 12. studioalbum 23:55 slippes 22. november og våren 2020 drar de ut på en stor turné, hvor de skal besøke et 20-talls konserthus og arenaer rundtom i Norden. Turnéen starter 5. februar på Rival i Stockholm. Bandet forteller dette om albumet: «Vår bästa tid är nu. Peppar peppar. Sedan början av 90-talet har vi kuskat runt som handelsresande i musik. Det känns som, för att använda hockeytermer, vi spelat två perioder och att det nu är i början av den sista tredje perioden. Dags att gasa på. 23:55 är vårt tolfte album och är en samling låtar som det tagit nästan tre decennier att åstadkomma. En renodlad soulplatta. Vi har varit där tidigare - soulen ligger i vårt DNA - men det känns som om vi först nu mognat spel, röst och textmässigt för att göra den fullt ut. Förebilderna har varit givna. Nu-soul med oändligt arbete framför en dator lämnar vi med varm hand öv