Expert AS

Robot starter ny priskrig

11.6.2016 10:16 | Expert AS

Expert lanserer helt ny robot som kutter prisene i butikkene.

Elektronikk-kjeden Expert har utarbeidet en robot, som vil skape ny priskrig. Roboten garanterer at det nå blir samme priser i butikk, som det er på nett.

Roboten sammenligner ikke bare prisene med Experts egen nettbutikk, men også med konkurrentenes.

- Dette er en revolusjon, hvor den desidert største vinneren blir forbrukeren. Her får man en prisrobot som garanterer forbrukeren lave priser hele tiden, sier Anders Nilsen, administrerende direktør i Expert.

Ny priskrig
Roboten følger kontinuerlig prisene på nett, og vil hver dag automatisk justere prisene i de fysiske Expert-butikkene.

- Dette er helt nytt, kjempekult og gjør prissettingen vanntett. Det er ingen tvil om at vi med dette vil gjøre elektroniske produkter for nordmenn enda billigere, sier Nilsen.

Tross at nordmenn aldri har fått mer elektronikk for pengene varsles det ytterligere priskutt i butikkene.

-Vi er like billige eller billigere enn de største kjedene på 92 prosent av sortimentet på sammenlignbare produkter. Det at vi nå kan garantere samme pris i butikk som på nett, vil gjøre oss enda billigere, sier Nilsen.

Landsdekkende
Roboten, som det har blitt benyttet store ressurser på å utarbeide, ser på prisene på nett, for så å fysisk endre til billigste priser på alle varene.

- Dette er noe vi vil innføre i hele landet. Expert har i dag 120 butikker i Norge, og vi kobler nå på alle 120 butikkene. Butikkene i de store byene vil allerede til uken ha elektroniske priser som til enhver tid viser laveste oppdaterte nettpris fra Expert.no. De resterende butikkene får dette løpende.  Vi er sikre på at vår robot kommer til å bli en megahit, sier Anders Nilsen.

I fjor brukte nordmenn 32,3 milliarder kroner på forbrukerelektronikk. Det er 6,6 prosent mer enn året før. Særlig er det kjøkkenutstyr og hvitevarer vi kjøper mer av, viser stiftelsen Elektronikkbransjens salgsstatistikk.

Foto av Anders Nilsen, krediteres Trygve Indrelid

Kontaktperson:
Administrerende direktør Anders Nilsen
Mail: anders.nilsen@expert.no

Om Expert AS

Expert AS

Expert AS er en ledende forhandler av forbrukerelektronikk til nordiske forbrukere gjennom landsdekkende butikknett og nettbutikker.

Følg saker fra Expert AS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Expert AS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Expert AS