Robert Smith-Hald er ute med ny singel

Foto: Fiona Smith-Hald

Robert Smith-Hald er aktuell med en brennhet, ny singel i dag.

Låtskriver, multikunstner, forfatter, øldesigner- og brygger Robert Smith-Hald er ute med sin nye singel «Red Hot Mamma» på Grappa Musikkforlag nå. Låten handler om hans fyrige skotske kone og er en livlig americana-låt.

Hør «Red Hot Mamma» her!

Robert vokste opp i en religiøs sekt der all popmusikk var strengt forbudt. Pop og rock ble ansett som satans musikk. Hans første møte med rocken var gjennom en gammel opptrekkbar platespiller og noen skitne plastplater funnet på en søppelhaug i skogen. Barnepiken knuste alt med slegge da tonene fra Elvis Presleys «Jailhouse Rock» knitret seg gjennom høyttaleren. Men muren var brutt en gang for alle, og Robert så seg aldri tilbake.

I 2009 slapp han debutalbumet Innocence Said, som av Bård Ose ble kåret til årets beste rockeplate fra Bergen det året. Robert er dessuten kjent fra TV2s «Norske Talenter». Han mottok fine anmeldelser for oppfølgerplatene Thou Mayest og Listen, og fremdeles turnerer Robert landet rundt med flere singler på vei.

Høsten 2019 slipper Robert også en bok om øl på Cappelen Damm, og for hver ny singel Robert slipper fremover, brygges det et nytt øl som er inspirert av hver låt - blant annet Robert’s Red Hot Mamma.

Foto: Fiona Smith-Hald
Artwork for «Red Hot Mamma»

hei kalas hyller Armstrong og månelandinga på sin nye singel19.7.2019 09:47:38 CESTPressemelding

Visste du at fotsporene som astronautene lagde på månen kommer til å være der for alltid? Det er litt rart å tenke på. I morgen, 20. juli, er det 50 år siden disse sporene ble laga. For hei kalas er det en selvfølge å markere dette. Hadet bra, Neil Armstrong. Hils til de på månen. Husk å ikke glemme votter, det er veldig kaldt der. hei kalas har tenkt mye på Neil Armstrong. Hvordan var det å lande på månen? Lengta han hjem? Var det kaldt der? Ble han svimmel? Derfor slipper trioen hyllesten «Hadet bra, Neil Armstrong» dagen før 50 års-jubileet til månelandinga. Dette er første singel fra det kommende albumet Hvorfor er jeg allergisk. Hør «Hadet bra, Neil Armstrong» her! I tillegg til å markere månelandinga stiller låta også andre eksistensielle spørsmål - om andre dimensjoner, sorte hull og det å savne noen veldig. hei kalas lager musikk om ting som gjør deg glad, trist eller full av spørsmål. Bandet hei kalas ble startet av kollegene Heidi Marie Vestrheim og Annikken Theodorsen i NRK