Rivertonklubbens Julekrim!

Forfatter Tom Egeland er redaktør for dette unike julehefte og med seg har han fått mange av Norges aller beste krimforfattere. Vi snakker her om et bloddryppende A-lag

I tillegg til at Tom selv bidrar med en ny novelle, er også følgende krim-mestere tilstede med spennende historier: Unni Lindell, Anne B. Ragde, Kurt Aust, Karin Fossum, Jørn Lier Horst, Hans Olav Lahlum, Thomas Enger og Knut Nærum. Også Nils Nordberg bidrar med en artikkel om krimnovellens historie.

– Som president i det kriminallitterære selskapet Rivertonklubben tok jeg med glede imot utfordringen da forlaget Egmont spurte om vi ville bidra til dette lille eksperimentet: et tradisjonelt julehefte med korte krimhistorier, sier Tom Egeland i forordet.

– Jeg satte sporenstreks opp en liste over flinke krimforfattere som jeg gjerne ville ha med meg. Den listen ble lang! Altfor lang. Ja, så lang at det kan bli mange julehefter i årene fremover hvis dere lesere er lystne på krim til jul. Så er jeg da også glad for å ha fått ja fra noen av landets fremste krimforfattere.

Tom og hans kolleger har forfattet 130 store, spennende sider for alle som liker at det røsker i nervetrådene. De byr på mord (selvfølgelig), utroskap, hevnlyst, humor og krypende uhygge.

Det er hele sju nyskrevne og tre klassiske noveller i heftet.

For mer informasjon ta kontakt med:
Redaksjonssjef Kjetil Johnsen
Tlf.: 957 56 168