Ringnes tilbakekaller Carlsberg Pils 0,33 L med feil baketikett

Ringnes har i en intern kvalitetskontroll avdekket en produksjonsserie med Carlsberg pils 0,33 L hvor enkelte av flaskene i serien har fått feil baketikett.

Baketiketten tilhører Carlsberg Alcohol Free og gir derfor feilaktige opplysninger om produktets alkoholinnhold. Det aktuelle partiet har produksjonskode C9017, med «best før»-dato 14 OKT 19. Det er gått ut 12 960 flasker fra Ringnes' fabrikk, men det er usikkert hvor mange av disse som er påsatt feil etikett.

- Feil baketikett kan i ytterste konsekvens medføre at forbrukere som tror de drikker en alkoholfri øl får i seg alkohol. Vi tilbakekaller derfor hele partiet med umiddelbar virkning, sier kvalitetssjef Olaug Flakne i Ringnes.

Flaskene med feil baketikett har frontetikett merket med Carlsberg pilsner, grønn kork og inneholder Carlsberg Pils med alkoholinnhold på 4,5 % vol.  Flaskene selges i butikkene som single eller i en papp-sixpack designet for Carlsberg Pils 6x 0,33 L.

Forbrukere som har spørsmål vedrørende de aktuelle produktene kan ta kontakt med Ringnes’ forbrukerkontakt på telefonnummer 22069500 eller e-post forbrukerkontakt@ringnes.no

Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap med ca. 900 medarbeidere. Selskapet eies av Carlsberg Group, som er et av verdens ledende bryggerikonsern. Vi leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet og vi er stolte av våre mange populære merkevarer!