RiksTV på Apple TV

RiksTV lanserer i dag sin egen app på Apple TV, og gjør det dermed mulig å se RiksTVs kanaler live på Apple TVs fjerde generasjon. Dette inkluderer blant annet TV 2s kanaler, NRK- og Discovery-kanalene – og ikke minst alle RiksTVs strømmekanaler.
Jérôme Franck-Sætervoll, administrerende direktør i RiksTV

– Vi tilbyr nesten alle våre kanaler, med unntak per i dag av kanaler som Viasat4 og TV3 fra MTG, på vår plattform for strømme-TV. Dette er et tilbud vi har hatt på mobil og nettbrett en tid, og som nå også er implementert på Apple TVs fjerde generasjon, sier Jérôme Franck-Sætervoll, administrerende direktør i RiksTV.

– For oss er det en milepæl å være tilstede hos Apple TV med egen app. Vi skal være tilgjengelige på de plattformene hvor våre kunder ønsker å konsumere vårt innhold, sier Jérôme Franck-Sætervoll i RiksTV.

RiksTV distribuerer i dag TV via antenne og det digitale bakkenettet, via internett –til mobil og nettbrett. Med distribusjon også til Apple TV, får forbrukerne enda en måte å konsumere TV fra RiksTV på.

– Vi jobber kontinuerlig med å utvide mulighetene og tjenestene til RiksTVs kunder. Vi tar konsekvensene av at kundene ønsker å være sine egne TV-sjefer. De vil selv velge hvordan de vil se på TV – og det er vår jobb å legge til rette for dette. Vi har lansert mye nytt i de siste årene – og enda mer kommer, sier Jérôme Franck-Sætervoll.

Noen fakta om RiksTVs app på Apple TV:

• Over 40 direktesendte norske og internasjonale TV-kanaler
  • Ukesarkiv fra en rekke kanaler
  • Mulighet for å pause, spole og å starte programmer forfraSamtlige Eliteserien-kanaler fra Eurosport
  • Appen inneholder de samme tjenestene som allerede er å finne i RiksTVs apper for nettbrett og mobil på iOS og Android

Jérôme Franck-Sætervoll, administrerende direktør i RiksTV