RiksTV-kundene får fortsatt se TV 2

På overtid kom TV 2 og RiksTV til enighet om en ny distribusjonsavtale.

Distribusjonsavtalen mellom TV 2 og RiksTV, som gjelder samtlige TV 2-kanaler, videreføres. Dersom partene ikke hadde kommet til enighet, ville alle TV 2-kanalene forsvunnet fra skjermen hos RiksTV 1. januar 2018.

– Vi er glade for at vi unngikk en situasjon med svarte skjermer. Det er store endringer i TV-markedet som skaper store utfordringer og muligheter for både innholdsleverandører og distributører. Dette skal vi arbeide med i tiden som kommer, sammen med alle våre distribusjonspartnere, sier Sarah C. J. Willand, organisasjons- og kommunikasjonsdirektør i TV 2.

– Dette er en gladnyhet til alle TV 2-seere blant RiksTVs kunder, som nå kan følge videre med på Tour de ski og få med seg kveldens Farmen kjendis-premiere, sier Willand.