Richard fra Moreppen tatt ut til EM i taekwondo

Richard André Ordemann fra Moreppen har blitt tatt ut til å delta i senior EM i Kazan, Russland 10.-13. mai.

Victor Asp, Richard Ordemann og Marie Magnus.

Richard er ranket som nr. 19 i taekwondo på verdensbasis. Tidligere i år vant han gull i det åpne nederlandske mesterskapet og det tyske mesterskapet, og nå han er klar for å kjempe om gullet i EM.

Disse utøverne er tatt ut til å delta i EM i Kazan:

Marie Magnus, Keum Gang Nesstun, kvinner – 57 kilo

Viktor Asp, Grorud Taekwondo klubb, herrer – 74 kilo

Richard Andre Ordemann, Tøyen Taekwondo klubb, - 80 kilo

Satser mot OL

Alle utøverne er på landslaget i taekwondo og satser for fullt for å kvalifisere seg til sommer-OL i Tokyo 2020. Alle tre har vunnet medaljer i store internasjonale konkurranser tidligere i år, og de satser mot medalje i Kazan til helgen.

Marie Magnus skal konkurrere fredag 11. mai, mens Viktor Asp og Richard Andre Ordemann skal konkurrere lørdag 12.mai.

Victor Asp, Richard Ordemann og Marie Magnus.

Norges Kampsportforbund (NKF) er et fleridrettsforbund i Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Norges Kampsportforbund er landsdekkende med rundt 450 medlemsklubber og 41.000 enkeltmedlemmer. Forbundet organiserer over 20 ulike kampsporter og målet er å være den ledende organisasjonen for kampsport i Norge.

Universiaden 2019: Victor Asp tok Norges andre mesterskapsmedalje12.7.2019 17:27:43 CESTPressemelding

Den 30. utgaven av Sommeruniversiaden pågår nå i Napoli. Tre norske taekwondo-utøvere har konkurrert denne uken, og Victor Asp (20) fra Oslo tok torsdag kveld sølv i klassen -74 kg. Universiaden varer fra 3. til 14. juli, og denne gang deltar 8 000 deltakere fra 125 nasjoner. Arrangementet i Napoli er med dette det største fleridrettsarrangementet i 2019. Den norske troppen består av 60 personer, og Victor Asps sølvmedalje er Norges andre medalje i mesterskapet. Den fullstendige oversikten over norske utøvere finner du på Norges Studentidrettsforbunds nettsider. De norske taekwondo-utøverne har alle konkurrert denne uken. Marie Magnus (22) fra Bergen konkurrerte i klassen -57 kg tirsdag, men lykkes dessverre ikke i å ta seg videre fra innledende runder. Victor Asps bror, John Asp (22), konkurrerte også tirsdag. John konkurrerte i klassen -80 kg, men klarte heller ikke å ta seg videre fra innledende runder. Leverte i hver runde Victor Asp, som representerer Grorud Taekwondo Klubb, var d

Presseinvitasjon: Valgmulighet og kvalitet - Norges Kampsportforbund og Be Cool AS inngår samarbeidsavtale27.6.2019 11:16:09 CESTPresseinvitasjon

Norges Kampsportforbund og Be Cool AS med butikken CombatStore.no inngår nå samarbeidsavtale når det gjelder kampsportutstyr. Avtalen innebærer blant annet at Be Cool AS lanserer tre etablerte merkevarer innen kampsportutstyr i Norge: TOP TEN og Tusah, hvor sistnevnte i hovedsak produserer taekwondo-utstyr, og Hayashi, som produserer utstyr for karate.