Richard fra Moreppen tatt ut til EM i taekwondo

Richard André Ordemann fra Moreppen har blitt tatt ut til å delta i senior EM i Kazan, Russland 10.-13. mai.

Victor Asp, Richard Ordemann og Marie Magnus.

Richard er ranket som nr. 19 i taekwondo på verdensbasis. Tidligere i år vant han gull i det åpne nederlandske mesterskapet og det tyske mesterskapet, og nå han er klar for å kjempe om gullet i EM.

Disse utøverne er tatt ut til å delta i EM i Kazan:

Marie Magnus, Keum Gang Nesstun, kvinner – 57 kilo

Viktor Asp, Grorud Taekwondo klubb, herrer – 74 kilo

Richard Andre Ordemann, Tøyen Taekwondo klubb, - 80 kilo

Satser mot OL

Alle utøverne er på landslaget i taekwondo og satser for fullt for å kvalifisere seg til sommer-OL i Tokyo 2020. Alle tre har vunnet medaljer i store internasjonale konkurranser tidligere i år, og de satser mot medalje i Kazan til helgen.

Marie Magnus skal konkurrere fredag 11. mai, mens Viktor Asp og Richard Andre Ordemann skal konkurrere lørdag 12.mai.

Victor Asp, Richard Ordemann og Marie Magnus.

Norges Kampsportforbund (NKF) er et fleridrettsforbund i Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Norges Kampsportforbund er landsdekkende med rundt 450 medlemsklubber og 41.000 enkeltmedlemmer. Forbundet organiserer over 20 ulike kampsporter og målet er å være den ledende organisasjonen for kampsport i Norge.