Revisorgruppen Møre blir en del av KPMG

KPMG overtar fra 1. juli 2019 hele virksomheten til Revisorgruppen Møre. Med dette blir KPMG en enda sterkere totalleverandør til næringslivet og befester sin posisjon som den ledende aktøren innen revisjon, rådgivning, skatt/avgift og advokattjenester i Møre-regionen.

Det skjer en rivende teknologisk utvikling i revisjons- og rådgivningsbransjen. Digitalisering av prosesser og investeringer i teknologi og arbeidsverktøy stiller store krav til revisjonsselskapene for å til enhver tid være a jour når det gjelder nye tekniske løsninger. Dette er noe av bakgrunnen for at Revisorgruppen Møre (Rg Møre) velger å gå inn i KPMG.

Økt verdi for både kunder og ansatte

– For oss er dette et spennende og naturlig steg videre. Vi ønsker å sikre at vi også i fremtiden kan levere tjenester av høy faglig kvalitet, til en konkurransedyktig pris og med dertil tidsriktige arbeidsverktøy. Gjennom å bli en del av et større nasjonalt og internasjonalt nettverk som har stort fokus på hvordan revisjon utvikler seg som følge av automatisering, ny teknologi og avansert bruk av dataanalyse, bringer vi økt verdi til våre kunder og skaper en spennende og fremtidsrettet arbeidsplass for våre ansatte, sier Oddbjørn Vågen, daglig leder i Revisorgruppen.

Alle de ansatte i Revisorgruppen Møre blir med over til KPMG når virksomhetene slås sammen 1. juli 2019, og for de drøyt 500 kundene til Revisorgruppen vil det i utgangspunktet ikke være store forskjeller.

– Ved at ansvarlig revisor og ansatte blir med over til KPMG sikrer vi kontinuitet på medarbeidersiden, og kundene får ikke vesentlige endringer i medarbeidere å forhold seg til, sier Vågen.

RG Møres ansatte i Ålesund vil allerede nå i vinter samlokaliseres i KPMGs kontor I Daaegården i Ålesund. Rg Møres kontor Ulsteinvik vil fortsette som KPMG-kontor fra 1. juli og videreutvikles for å styrke den lokale tilstedeværelse i et område med noe av de mest spennende næringslivet på Vestlandet.

Lokal samarbeidspartner med internasjonalt nettverk i ryggen

Gjennom en sammenslåing med KPMG får Rg Møres kunder og ansatte tilgang til et bredere miljø av eksperter. Ikke bare innen revisjon, men også innen bedriftsrådgivning og ikke minst innen selskapsrett, skatterett og annen juridisk rådgivning gjennom KPMG Law Advokatfirma som blant annet har avdeling i Ålesund.

– Med KPMG og Rg Møres samlede lokale kunnskap i et nettverk av både nasjonale og globale eksperter, blir vi et solid, tverrfaglig kompetansehus og den ledende leverandøren av revisjon, rådgivning og juridiske tjenester i Møre-regionen. Med tydelig tilstedeværelse i både Ålesund, Ulsteinvik og Molde sikrer vi lokal forankring og markedskjennskap, samtidig som vi har hele KPMGs nasjonale og internasjonale nettverk i ryggen. Det betyr at vi kan bistå virksomheter av alle størrelser og med alle typer problemstillinger, sier Rune I. Grøvdal, leder for KPMG Region Møre.

Om Revisorgruppen Møre
Revisorgruppen Møre er en del av Revisorgruppen som er et nettverk av selvstendige revisjonsfirmaer representert fra Trøndelag og sørover. Selskapet omsatte for drøyt 22 millioner kroner i 2017 og har 14 ansatte fordelt på to avdelinger lokalisert i Ålesund og Ulsteinvik. Hovedtyngden av kunder er små og mellomstore selskaper fra Sunnmøre, blant annet flere knyttet til sjømatnæringen.

Rune I. Grøvdal, avdelingsleder for KPMG Møre, tlf. 4063 9790

Oddbjørn Vågen, daglig leder Revisorgruppen Møre, tlf. 917 19 688

Guro Steine, kommunikasjonsdirektør KPMG, tlf. 4063 9988

KPMG er et globalt nettverk med selskaper som leverer profesjonelle tjenester innenfor revisjon, regnskap, rådgivning, skatt, avgift og forretningsjus. KPMG har 207 000 ansatte i over 150 land og i Norge jobber det cirka 1 200 ansatte fordelt på 25 kontorer. Som et tverrfaglig kompetansehus bistår KPMG alt fra små og mellomstore bedrifter til mange av Norges største virksomheter, inkludert børsnoterte selskaper. Vi leverer også tjenester til offentlige virksomheter og etater - samt hjelper frivillige organisasjoner.