Ressurskunnskap om nordområdene

12.8.2017 12:36 | Lederne

En av årets toppdebatter under Arendalsuka blir «Ressurskunnskap om nordområdene» som fag- og interesseorganisasjonen Lederne i samarbeid med SAFE avholder under Arendalsuka tirsdag 15. august kl 18.00-20.30. Hit kommer bl.a. olje- og energiministeren (om han får lov av legene), Frederic Hauge, ordføreren i Vestvågøy og lederen for Greenpeace.

Tid: Tirsdag 15. august kl 18:00 – 20:30.

Sted: Café Viktor, Arendal.

Tittel: Konsekvensutredning LoVeSe; organisasjonene SAFE og Lederne v/ Oddvar Stenstrøm tar debatten

Gjester: Terje Søviknes (olje- og energiminister),Truls Gullowsen (leder av Greenpeace Norge), Hilde-Marit Rysst (forbundsleder i SAFE), Audun Ingvartsen (forbundsleder i Lederne), Remi Solberg (ordfører i Vestvågøy), Bjørn Otto Sverdrup (bærekraftdirektør i Statoil), Frederic Hauge (leder for Bellona) og Terje Lien Aasland (AP – nestleder i energi- og miljøkomiteen på Stortinget). Debattleder: Oddvar Steenstrøm (tidl. NRK og TV2).

Se gjerne www.lederne.no/arendalsuka.

Lederne har vært svært tydelig på at vi ønsker en konsekvensutredning rundt Lofoten og Vesterålen, og mener Norge ikke kan tillate seg å si nei til kunnskap. Les mer i vår brosjyre som går gjennom hvorfor konsekvensutredninger er nødvendige for en nasjon som baserer sine beslutninger på fakta. Den kan lastes ned herfra: www.lederne.no/energi.

Debatten overføres på TV2 Nyhetskanalen. Konsekvensutredning av Lofoten, Senja og Vesterålen er et tema med betydning for mange. SAFE og Lederne organiserer på sokkelen i Statoil og har invitert JA-folket og NEI-folket til en spennende debatt med høy temperatur på Café Viktor i Pollen. Oddvar Stenstrøm vil i kjent stil lede debatten som blir en av årets toppdebatter i Arendal med høyt trykk og temperatur!