REMA lanserer forsikring

På REMA 1000 sitt Riksmøte i Trondheim denne helgen, ble REMA Forsikring lansert. - Vi skal tilby trygge og enkle forsikringsløsninger til markedets laveste priser, sier Pia Almvang, adm. dir. i nystartede REMA Forsikring.

Pia Almvang, adm. dir. i nystartede REMA Forsikring.

Almvang forteller at man skal bruke REMA 1000 sin forretningsfilosofi på et nytt forretningsområde. Hun mener forsikringsbransjen er overmodent for konkurranse på nettopp de områdene der REMA er best.

- Forsikringsmarkedet er i dag preget av aktører som konkurrerer om å få kundene som utgjør lav risiko. I tillegg knives det om å få de til å bli lenge hos én leverandør. Er man trofast kunde hos disse selskapene er belønningen høyere pris på forsikringen. De konkurrerer ikke på pris over tid. Det skal REMA Forsikring gjøre ved å ha de laveste prisene gjennom hele kundeforholdet sier, Almvang

Hun forklarer at REMA Forsikring skal være nettbasert og at kundene ikke skal trenge å forholde seg til en papirmølle som må sendes frem og tilbake, slik mange forsikringskunder opplever i dag. Det er ikke bare ineffektivt og lite kundevennlig, det er også miljøskadelig.

- Forsikringsbransjen er moden for digital disrupsjon og vi skal la teknologien komme kundene til gode. Vi har skapt markedets mest forbrukervennlige nettbutikk, som gir folk enkel og ryddig informasjon. Kundene skal være trygge på at REMA Forsikring gir trygg dekning til laveste pris, lover Almvang.

- Folk velger å handle dagligvarer på REMA 1000 fordi vi alltid har laveste pris på varer av høy kvalitet – produsert og solgt på en ansvarlig måte. Nå har kundene dette valget også på skadeforsikring, avslutter Almvang.

Se mer på www.REMAforsikring.no

Pia Almvang, adm. dir. i nystartede REMA Forsikring.