REMA 1000 tilbyr gratis sommercamp

For andre året på rad arrangeres REMA 1000 Sjøcamp for barn og unge.

-I fjor arrangerte vi REMA 1000 Sjøcamp for første gang og responsen var enorm. I år har vi derfor utvidet tilbudet med flere uker samt overnatting, sier Vidar Riseth, sponsorsjef i REMA 1000.

Sommercampen retter seg i år mot barn og unge i alderen 12 til 15 år. Deltagerne kommer fra hele Østlandet og det har vært kamp om de totalt 240 plassene som tilbys denne sommeren.

-I år som i fjor har det vært stor rift om plassene. Det er ingen tvil om at sommeraktiviteter for barn og unge er noe barnefamiliene etterspør. Vi synes derfor det er hyggelig å kunne hjelpe våre kunder ved å tilby aktiviteter som gjør sommerferien både enklere og morsommere, sier Riseth.

REMA 1000 Sjøcamp er en arena for læring, lek og moro. Deltagerne vil lære om sjøvett, livredning, førstehjelp og matlaging. Det skal være et sted der barn og unge opplever spenning og mestring gjennom aktiviteter som blant annet vannski, wakeboard, fotball, seiling, akrobatikk og dans.

REMA 1000 Sjøcamp arrangeres i samarbeid med camparrangør Aktiv Camps som har mange års erfaring med gjennomføring av sommerleir og leirskoler for barn og unge. Mestring og opplevelser står sentralt under campen.

-Vi har fokus på at deltagerne skal teste ulike aktiviteter på land og vann, og det er herlig å se mestringsfølelsen som oppstår når de får til noe de ikke har prøvd før, sier Henrik Torper, daglig leder i Aktiv Camps.

REMA 1000 Sjøcamp arrangeres i perioden 11.-29.juli på Strandheim leirsted i Røyken kommune. Les mer om REMA 1000 Sjøcamp her: https://www.rema.no/artikler/sjocamp-2016/