REMA 1000 satser på mikrobryggerier

Større variasjon skal gi kundene flere valgmuligheter.

REMA 1000 ønsker å gi plass til lokale merkevarer der de er sterkest. Det innebærer at flere små mikrobryggerier får plass i hyllene i 2017.

-Unike merkevarer fra mindre, lokale bryggerier skal gi kundene flere valgmuligheter, sier Lars Kristian Lindberg, administrerende direktør for kategori og innkjøp i REMA 1000.

REMA 1000 ønsker å gi mer plass til mindre leverandører og har inngått avtaler med Trondheim Mikrobryggeri, Sagene Bryggeri, Kolonihagen, CB og Arendal Bryggeri.

I Drammen vil REMA 1000 selge produkter fra Aass og Hansa vil være representert i Bergen. Grans Bryggeri i Sandefjord vil også være tilstede i REMA 1000 sine butikker. Det er også et ønske om å fortsatt selge produkter fra Mack i Nord.

Videre har REMA 1000 god dialog med Berentsen Brygghus i Rogaland, Rena Bryggeri samt Borg og Nøisom i Østfoldsregionen.

– Vi heier på variasjon, de lokale forskjellene og alle de lokale leverandørene som leverer produkter i verdensklasse til våre butikker. Å tilby lokalproduserte varer med spesiell tilknytning til det enkelte lokalsamfunn gir verdi til både kunde, butikk og produsent, sier Lindberg.