REMA 1000 lanserer verdens første dagligvarepodcast

Når det ikke er lønnsomt å drive hjemmehandel i London er det nok en stund til det kommer til Flisa, spår Ole Robert Reitan i verdens første dagligvarepodcast, Dagligvarepodden.

To dager før julaften vil REMA 1000 publisere piloten på «Dagligvarepodden». En podcast der lytteren blir tatt med inn i dagligvare-verdenen – produsert og publisert av REMA 1000.

- Vi ønsker å gi våre kunder, samarbeidspartnere og alle som er interessert et innblikk i vår bransje. Og da på en flate hvor det er mulig å diskutere litt, resonnere over aktuelle saker eller bringe opp nye tema som vår bransje er opptatt av. Derfor velger vi nå å lage en egen podcast om dagligvarehandel, sier direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt, Mette Fossum Beyer.

Fossum Beyer er programleder i podcasten som blir spilt inn i REMA 1000 sine lokaler i Oslo. I piloten som blir publisert 22.12.15 er administrerende direktør i REMA 1000, Ole Robert Reitan, gjest. Han tar en tilbakeblikk på året som har gått og ser også inn i krystallkula for året som kommer.

Blant annet forteller Ole Robert om priskrigen som har herjet de siste ukene.

- Det har vært gale-Mattias i hele desember. Men vi vet at Kjøpmannsresultatet kommer til å bli bedre enn noen gang, sier REMA 1000-direktøren.

Piloten publiseres på REMA.no og Facebook den 22.12.15 og vil også bli tilgjengelig i iTunes Podcast.

- Vi ønsker å lage en podcast der vi inviterer både eksterne og interne gjester i hver episode. Kanskje til og med våre konkurrenter, sier Fossum Beyer.

Programinnholdet skal ha stor bredde, og spenner fra pris, matkunnskap, helse til konkurranse og politikk. Ambisjonen er å publisere to ganger i måneden.

Hør podcasten her: https://soundcloud.com/user-39692220-150809062/tracks