REMA 1000 kåret de beste

Onsdag kveld ble REMA Distribusjon Narvik kåret til årets distribunal, REMA 1000 Region Vest kåret til årets region og Kjeldsberg Kaffe kåret til årets leverandør til REMA 1000.

Region Vest er årets region i REMA 1000. Et stekt fellesskap og lidenskap for at butikkene skal lykkes trekkes frem som suksessfaktorer av regionsdirektør Arild Remme.

REMA 1000 Region Vest er årets region i REMA 1000.

-Region Vest har over lang tid lagt ned en fantastisk innsats for at kjøpmennene i regionen skal lykkes. Årets region leverer på alle parametere og er en svært verdig vinner. Regionen jobber som et vinnerlag sammen med kjøpmenn. Gleden over å lykkes sammen viser den gode kulturen de har bygget i regionen, sier administrerende direktør i REMA 1000 i Norge Trond Bentestuen.

REMA Distribusjon Narvik er årets distribunal

Prisen er gjev i REMA 1000 og gikk i år til en distribunal som har lykkes med eksepsjonell leverings- og servicegrad. Distribunalen leverer varer til butikker i de tre nordligste fylkene i Norge.

-Distribunalen er en verdig vinner. De har til tross for lange avstander og krevende ruter lykkes med å levere varer med høy presisjon til butikkene i Nord og Nordland. Konkurransen er hard, så dette er en stor prestasjon, sier administrerende direktør i REMA Distribusjon Beate Storsul.

Kjeldsberg kaffe er årets leverandør

REMA 1000 stiller høye krav til leverandørene, både til pris, kvalitet på produkter og ansvarlig produksjon. Derfor er dette en pris som henger svært høyt i REMA-systemet.

-Om årets vinner kan det sies at de har levert eksepsjonelt godt på hele forretningsideen. Gjennom å kun bruke sertifiserte kaffebønner, satsing på kvalitet, en vellykket rebranding og lave prispunkt til kunden har Kjeldsberg lykkes til de grader i REMA 1000. Jeg er stolt av det målrettede arbeidet Kjeldsberg har lagt ned og at de lykkes, sier administrerende direktør i REMA Industrier, Amund Fjørtoft.

Heier på de beste

I REMA 1000 står vinnerkulturen høyt og hvert år feirer de de beste. Årets priser ble delt ut under utvidet ledermøte i Trondheim onsdag kveld.

Kjeldsberg kunne onsdag kveld juble over å ha blitt kåret til årets leverandør til REMA 1000 i 2018.
Ledergruppa i REMA Distribusjon Narvik var lykkelige over å bli kåret til årets distribunal i 2018.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. Reitangruppen omsatte i 2018 (inkl. franchiseomsetning) for 95 milliarder kroner, sysselsetter 38 000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap og en synlig aktør i Nord-Europas arbeidsliv.

Håkon Bleken utstillingsåpning Britannia Hotel torsdag 13 juni kl. 18.30.11.6.2019 15:34:15 CESTPressemelding

Håkon Bleken er første kunstner ut i Britannia Hotel sitt nye kunstprogram i en storslått utstilling produsert av Dora3 og kuratert av Stein Slettebak Wangen. I en alder av 90 år er Bleken fortsatt like produktiv i sine tre atelierer og høster kanskje større anerkjennelse enn noensinne for sin kunst. En stor del av bildene har frem til nå vært i kunstnerens eie selv om de tidligste ble produsert for nærmere 50 år siden. Jeg vil at dette skal bli den fineste utstillingen min, sier Bleken i boken som utgis i forbindelse med Britannia-utstillingen. Han mener Odd Reitan og hotellet fortjener en slik hilsen etter restaureringen. Samtidig vil han vise topparbeider fra hele sitt kunstnerskap i hjembyen i anledning at han fylte 90 år i januar.

Stabil vekst for Reitangruppen13.5.2019 10:00:26 CESTPressemelding

Reitangruppen omsatte i 2018 for NOK 95 mrd. inkludert franchisetakers omsetning. Økningen på NOK 6 mrd. tilsvarer en vekst på 6,6% mot året før. Med et utgangspunkt i Midt-Norge har Reitangruppen blitt en internasjonal aktør med virksomhet i syv land. Mer enn 40% av omsetningen skjer utenfor Norge, og aldri før har så mange kunder funnet veien til Reitangruppens utsalgssteder i Norden og Baltikum. Kontantstrøm fra drift (EBITDA) ble NOK 4,7 mrd. og driftsresultatet ble NOK 3,3 mrd.