REMA 1000 er Norges mest populære dagligvarekjede

Dagligvarekjeden tar en overlegen seier i Ipsos sin forbrukerundersøkelse.

Ipsos Norske spisefakta 2016 har spurt 4000 respondenter «Hvilken dagligvarebutikk (kjede) foretrekker du å handle i?». REMA 1000 kommer på en solid førsteplass med 29% oppslutning.

- Dette beviser at vårt arbeid med pris, kvalitet og ansvar gir resultater. REMA 1000 har siden oppstarten vokst jevnt i popularitet. Med økt fokus på palmeolje og økologi, samt unik kundebehandling har vi mulighet til å gi kundene mer enn bare en handletur, men også en god opplevelse, sier kommunikasjonsdirektør Mette Fossum Beyer.

REMA 1000 er også den kjeden som har størst differanse mellom preferanse og nærhet, noe som betyr at kundene er villige til å reise lengre for å handle i butikken. Dette er unikt for REMA 1000 i sitt segment.