REMA 1000 blir misbrukt i gavekortsvindel

18.12.2015 14:23 | Reitangruppen

Useriøse aktører sender ut epost med løfte om gavekort av stor verdi. Nå har også vår pressemail blitt misbrukt til dette.

Dette er en av epostene som er sendt til norske forbrukere fra bakmenn som ulovlig benytter vår merkevare. Dette er ikke godkjent av REMA 1000.

Dessverre er det useriøse aktører som ulovlig benytter seg av merkevaren REMA 1000, hvor det gjerne lokkes med ulike gaver hos oss. Også en av våre epostadresser, presse[at]REMA.no, har blitt misbrukt til dette fra en ekstern part.

Et eksempel er at mottaker blir oppfordret til å ringe et telefonnr. for å delta i en fiktiv konkurranse. De deltar da i en spørreundersøkelse som fører til at de betaler store summer på sin telefonregning. Vi har tidligere fått stengt både domener og telefonnr.  til bakmenn, men opplever at de stadig oppretter nye kanaler.

Denne virksomheten er ikke godkjent av REMA 1000. Vår anbefaling er å ikke besvare denne type henvendelser uavhengig av om de kommer via mail, nettannonser, Facebook eller andre sosiale medier.

Våre teknikere og advokater er på saken.

Reitangruppen består av fem forretningsområder: REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Gruppen, Reitan Eiendom og Reitan Kapital.