R.E.M med låt til inntekt for ofrene på Bahamas

R.E.M gir i dag ut låten "Fascinating" hvor alle inntektene fra låten går til den globale organisasjonen Mercy Corps som bidrar med hjelp til ofrene på Bahamas etter orkanen Dorian.

Låten kan streames via Bandcamp og lastes ned hvor en donasjon på $2, eller ønsket beløp, går uavkortet til Mercy Corps.

"Fascinating" dukket først opp på den originale masteren av Reveal i 2001, men ble skrotet i siste øyeblikk, og var faktisk Michael Stipes favorittsang fra Reveal-innspillingen (ifølge gitarist Peter Buck, beskrevet i David Buckleys REM-biografi, Fiction).

Om låten sa Mike Mills til Buckley; It’s really beautiful. It has a flute, oboe arrangement, but it made the record too long… and something had to go”.

R.E.M. spilte på nytt inn låten i Nassau’s Compass Point Studios i 2004 for albumet Around the Sun, men lydbildet til låten passet ikke inn med resten av albumet.

Nå har låten funnet sin plass og bidrar til å hjelpe folk i landet der R.E.M. tilbrakte over to kreative måneder.

“I have been fortunate to spend many weeks working and playing in the Bahamas, making friends and lots of music there. It breaks my heart to see the damage wrought by Hurricane Dorian. Please help us and Mercy Corps do what we can to alleviate the suffering caused by this catastrophe”, avslutter Mills.

Verdensstjerne til Oslo Sommertid 202017.9.2019 16:04:07 CESTPressemelding

I dag ble det bekreftet at selveste Taylor Swift kommer til Oslo og spiller under Oslo Sommertid 2020. Taylor Swift, en vår tids største superstjerner, har hatt massiv suksess siden hun ga ut det selvtitulerte debutalbumet i 2006. I 2020 er det ni år siden superstjernen gjestet Norge og det er en ære å melde at hun kommer til Oslo Sommertid og Voldsløkka 26. juni! "OMG! Dette er noe av det villeste jeg har vært med på. Å få selveste Taylor Swift til å spille en av veldig få konserter i Skandinavia, er en drøm som har gått i oppfyllelse. Hun kommer til å sette fyr på Norges største konsertarena, Voldsløkka, og vi forventer en kveld som går inn i historiebøkene! Det er ni år siden hun var i Norge sist og siden det har hun gitt ut fire album, levert en hel drøss av hits og vunnet de gjeveste priser" sier Peer Osmundsvaag, ansvarlig arrangør i All Things Live. Den tidligere country-popstjernen har gitt ut syv album, vunnet flere Grammy Awards (blant annet for Album of the Year og Best Pop

Ny musikk fra The Who, Astrid S og stjernetrioen Ariana Grande, Miley Cyrus og Lana Del Rey.13.9.2019 11:08:27 CESTPressemelding

Britiske rockelegender tilbake med ny musikk Ny låt fra stjernetrioen Ariana Grande, Miley Cyrus og Lana Del Rey Jonas Benyoub krysser grenser med NahNah Remix R.E.M med låt til inntekt for ofrene på Bahamas Astrid S slipper i dag “Doing To Me (Stripped Down)”, en nedstrippet versjon av singelen fra den nye EP’en Trust Issues. Astrid S er for tiden aktuell med sin akustiske Stripped Down Tour, som startet i Trondheim 11. september. I kveld spiller hun på Forum i Bergen og søndag 15. september inntar hun Den Norske Opera i Oslo. I dag er Lil Halima klar med sin andre singel,“911”, fra hennes kommende mixtape “Brown Girl Diary”, som slippes 4. oktober, med den svenske produsenten Canto. “Denne sangen er bare en liten "fuck you" til alle menn eller boys som behandler jenter trash fordi de er broken eller usikker”, forteller Lil Halima Hun spiller sin første egne konsert i Oslo på Parkteateret 18.01.20. Billettene er i salg fra i dag. Rammstein-vokalist Lindemann slapp i dag den nye singel

Britiske rockelegender tilbake med ny musikk13.9.2019 10:23:54 CESTPressemelding

55 år etter at The Who gjorde sine første innspillinger, er de britiske rockerne tilbake med sitt første nye album på 13 år! Albumet har fått tittelen WHO og slippes 22. november. I dag er første smakebit ute i form av singelen "Ball and Chain". Det nye albumet inneholder elleve låter og ble for det meste spilt inn i London og Los Angeles i løpet av våren og sommeren 2019. WHO er co-produsert av Pete Townshend & D. Sardy (som har jobbet med Noel Gallagher, Oasis, LCD Soundsystem, Gorillaz) og med vokalproduksjon av Dave Eringa (Manic Street Preachers, Roger Daltrey, Wilko Johnson). Gitarist og låtskriver Pete Townshend og Roger Daltrey er med på albumet samt The Who-trommeslager Zak Starkey og bassist Pino Palladino. Andre som bidrar er Simon Townshend, Benmont Tench, Carla Azar, Joey Waronker og Gordon Giltrap. Om albumet sier Pete Townshend; "This album is almost all new songs written last year, with just two exceptions. There is no theme, no concept, no story, just a set of songs th

Ny låt fra stjernetrioen Ariana Grande, Miley Cyrus og Lana Del Rey13.9.2019 10:01:26 CESTPressemelding

En av verdens største popartister, Ariana Grande, slipper i dag singelen «Don’t Call Me Angel» med Miley Cyrus og Lana Del Rey. Den er skrevet av de tre superstjernene, sammen med blant andre Max Martin og det finske stjerneskuddet Alma. Dette er første singel fra soundtracket til nyinnspillingen av Charlie’s Angels, som har kinopremiere i Norge 29.november. Se trailer til filmen HER. Ariana Grande er co-executive producer for albumet sammen med superprodusenten Savan Kotecha og manager Scooter Braun. Soundtracket slippes 1. november, to uker før filmens amerikanske premiere. Regissør Elizabeth Banks er strålende fornøyd med låta: “It was important to me to kick off Charlie’s Angels with a huge female-powered anthem driven by a big voice –but to get three of the biggest voices out there? It’s a dream come true! What Ariana, Miley and Lana have delivered surpasses even my high expectations. Their song is resonant and meaningful, and it kicks major ass.” Se singelens tilhørende musikkvid

Jonas Benyoub krysser grenser med NahNah Remix13.9.2019 08:53:01 CESTPressemelding

Fredag 13. september slipper Jonas Benyoub en remix av NAHNAH, med Sabri & Nezare fra Belgia. De har også laget en video til remixen, som ble skutt på en dag i Nederland. Jonas forteller om NAHNAH Remix: - “Låten Nahnah remix ble til etter jeg spilte på boulevard festivalen i Casablanca med shayfeen i fjor. Der traff jeg en som driver labelet corner club. Han likte Nahnah låten godt og mente han hadde en perfekt match til en remix. Jeg traff Sabri og Nezare kort tid etter de hadde fått lagt ned versene sine. Vi møttes i Eindhoven i Nederland, selvom de er fra Belgia fant vi fort ut at vi har mye til felles og de er to dyktige musikere. Videon ble skutt på én dag, med mye hyggemygge og gode vibes. Ettersom vi alle 3 har røtter fra Marokko, var det en herlig combo å bygge broer i europa med Sabri og Nezare. Målet mitt videre i karrieren er å fortsette å krysse landegrenser.” Hør NAHNAH Remix HER Sjekk ut musikkvideoen HER

Superstjernen Post Malone er tilbake med nytt album6.9.2019 13:44:25 CESTPressemelding

Den multiplatinavinnende artisten Post Malone er i dag ute med sitt svært etterlengtede album, Hollywood's Bleeding. Dette er oppfølgeren til fjorårets Beerbongs & Bentleys og debutalbumet Stoney. Albumet inneholder 17 spor med en rekke profilerte gjesteartister som Ozzy Osbourne, Travis Scott, SZA, Halsey, Lil Baby og fler. Singelen "Circles" fikk tidligere denne uken en musikkvideo, se den her! Det kritikerroste og svært suksessfulle albumet Beerbongs & Bentleys, som inkluderer superhiten Rockstar, har sanket inn hele 120 millioner lyttestreams i Norge. Se full tracklist nedenfor: Hollywood’s Bleeding Saint-Tropez Enemies (feat. DaBaby) Allergic A Thousand Bad Times Circles Die For Me (feat. Future & Halsey) On The Road (feat. Meek Mill & Lil Baby) Take What You Want (feat. Ozzy Osbourne & Travis Scott) I’m Gonna Be Staring At The Sun (feat. SZA) Sunflower (feat. Swae Lee) Internet (Interlude) Goodbyes (feat. Young Thug) Myself I Know Wow.