Rekordvekst for Bedriftsforbundet

De siste seks månedene har Bedriftsforbundet opplevd sterk fremgang. Medlemsveksten er på solide ti prosent, og antallet innmeldinger har økt med hele 140 prosent siden januar. Bedriftsforbundet har nå flere enn 4.000 medlemmer, og opplever at stadig flere små- og mellomstore bedrifter ønsker deres tjenester.

Adm.dir. Olaf Thommessen og salgs- og markedsjef Cecilie Rochstad i Bedriftsforbundet

- Et hardtarbeidende og entusiastisk team med fokus på medlemsvekst, deltakelse og relevans har oppnådd dette. Jeg vil takke de flinke tillitsvalgte og de gode folkene i administrasjonen for dette flotte resultatet. Nå er det om å gjøre og fortsette det gode arbeidet, sier administrerende direktør Olaf Thommessen.

Kan oppnå 35 % vekst i medlemsmasse i 2017

Bedriftsforbundet har hatt en medlemsvekst på ca. 10 prosent siste halvåret, men antallet innmeldinger har økt 141 prosent siden januar. Hvis forbundet fortsetter veksten i 2017, vil de havne på en økning nærmere 35 prosent i medlemsmasse.

Cecilie Rochstad er både salgs- og markedssjef for Bedriftsforbundet, men også verneombud for øvrige ansatte. For å styrke kulturen og holde motet og engasjementet oppe, mener verneombudet det er viktig å feire de små og store seirene.
- Vi har hatt en fantastisk oppgang, og en større nedgang i antallet utmeldinger også, så dette er gode nyheter for oss. Det betyr at vi gjør mye riktig, at vi er fremoverlente, og at alle er med å bidra. Vi er en liten flokk, så det krever innsats fra oss alle. Vi skal ha kongress denne uken for alle våre tillitsvalgte, og da bør vi feire oss selv litt, sier salgs- og markedssjef Cecilie Rochstad.

Ønsker tjenestene og påvirkningsmulighetene

Gjennom medlemskapet i Bedriftsforbundet får man tilgang til eksempelvis gratis juridisk rådgivning per epost og telefon, skreddersydde forsikringsløsninger, nyttige verktøy, relevante kurs og attraktive møteplasser. Bedriftsforbundet skal være en tydelig stemme i samfunnsdebatten. En av dem som nylig har meldt seg inn er Even Aas-Eng, som driver selskapet Venture Factory. Han mener allerede han har fått god valuta for medlemskapet.
- Vi ønsker som selskap å påvirke rammevilkårene og de politiske beslutningene, og Bedriftsforbundet er nettopp for de små og mellomstore bedriftene. Jeg har også brukt de juridiske tjenestene Bedriftsforbundet tilbyr allerede. Den servicen jeg har fått hver gang jeg har vært i kontakt med forbundet, er svært god, og kvaliteten på tjenestene har stått til toppkarakter, sier Aas-Eng.

Om bedriftsforbundet

Bedriftsforbundet er en næringsorganisasjon for små og mellomstore bedrifter. Medlemsbedriftene spenner over de fleste bransjer, hvor bygg/anlegg, varehandel, industri og faglig-teknisk tjenesteyting utgjør de største, og ca. halvparten har færre enn fem ansatte. Bedriftene sysselsetter i overkant av 25 000 arbeidsplasser. Bedriftsforbundet ønsker å være den mest betydningsfulle næringsorganisasjonen for små og mellomstore bedrifter.