Rekordmange brannhendelser

Det har vært en travel helg på Alarmstasjonen hos Sector Alarm. I tillegg til rekordmange brannalarmer har det vært over dobbelt så mange brannhendelser som i en normalhelg og langt flere enn tilsvarende helg i fjor.

Med noen få enkle grep kan du sikre deg en tryggere førjulstid.

Levende lys er synderen

Alle brannhendelsene har, på grunn av tidlig varsling, blitt avverget før de har utviklet seg til en større hendelse. Hele fem av disse hendelsene skyldes levende lys. Tatt i betraktning at et enkelt stearinlys er mer enn nok til å starte en brann er vi overrasket at det er så mange som forlater rom med levende lys.

-Til tross for advarsler fra brannvesenet og mange påminnelser i media om den økte risikoen for brann i desember kan det virke som om mange allikevel «glemmer» å tenke på brannsikkerhet i den hektiske førjulstiden, sier Alarmstasjonssjef Inge Svendsen hos Sector Alarm. -Vi ser hvert eneste år at desember er høysesongmåneden for brann. Sector Alarm oppfordrer derfor alle til å være ekstra oppmerksom på brannfaren.

Enkle grep hjelper

-Tradisjonen og kosen skal vi selvfølgelig beholde - men med noen få enkle grep kan du sikre deg en tryggere førjulstid, avslutter Alarmstasjonssjef Inge Svendsen hos Sector Alarm.

Brannsikringstips fra Sector Alarm

• Ha alltid kontroll på dine brannvernprodukter. Har du brannalarm, brannslukningsapparat og brannteppe?
  • Ikke forlat kjøkkenet og komfyren når du lager mat
  • Vær forsiktig med levende lys
  • Slå alltid av elektriske apparater etter bruk.
  • La aldri oppvaskmaskin, vaskemaskin eller tørketrommel gå når du ikke er hjemme.
  • Se til at lysestaker og telys står fritt i rommet.
  • Unngå lading om natten
  • Trekk alltid ut stikkontakten når du er ferdig med å lade mobiltelefonen, nettbrettet eller datamaskinen

Med noen få enkle grep kan du sikre deg en tryggere førjulstid.

Sector Alarm er et norsk konsern i sterk vekst og hadde i 2017 en omsetning på litt over 2 milliarder. Selskapet ble etablert i 1995 og er i dag en av de ledende aktørene i Europa. Sector Alarm leverer trygghet til sine kunder gjennom alarmløsninger til boliger og bedrifter. Selskapet har mer enn 525.000 kunder og over 2 000 medarbeidere i Norge, Sverige, Finland, Irland, Spania og Frankrike. Både medarbeidere og kunder er i fokus hos oss, noe våre klimaundersøkelser og de mange prisene vi har mottatt for beste kundeservice bekrefter.

Tør du å droppe boligalarmen?21.2.2019 08:00:44 CETPressemelding

All vår erfaring viser at innbruddsfrekvensen i boliger med boligalarm er lavere enn i boliger uten ekstra sikring. Basert på en enkel tanke om risikominimering vil de kriminelle til enhver tid operere der de har minst risiko for å bli oppdaget. Politiets kommentarer til deres ferske straffesakstall for 2018 støtter dette – de skriver at den positive utvikling hva gjelder antall innbrudd delvis kan forklares med det høye salget av boligalarm. (*1)

Sector Alarm inngår byråavtale med Starcom i Norge28.11.2018 10:04:36 CETPressemelding

Etter en omfattende mediebyråpitch velger Sector Alarm Starcom som partner i Norge. Samarbeidet omfatter hele tjenestespekteret innenfor mediebyråtjenesten. Siden etableringen i 1995 har Sector Alarm blitt det nest største alarmselskapet i Europa, med mer enn 500 000 kunder og over 1 700 ansatte. Samarbeidet inkluderer markedene i Norge, Sverige, Finland, Irland, Frankrike og Spania. Gjennom Publicis-byråene Starcom og Zenith.