Rekordlav fastrente til alle

Danske Bank ønsker å styrke utfordrerposisjonen sin ytterligere i det norske bankmarkedet. I dag setter banken ned renten på fastrentelån.
Trond F. Mellingsæter, leder for Personal Banking i Danske Bank

Alle tilbys nå fastrentelån med 3 års bindingstid til nominelt 1,95 %. For fastrentelån med 5 og 10 års bindingstid er renten henholdsvis 2,30 % og 2,95 %.

- Vi har tidligere vært prisledende på fastrente og nå er vi det igjen. Vår laveste sats blir nå 1,85 % til Akademikerne, sier Trond F. Mellingsæter, leder av Personal Banking i Danske Bank.

Danske Bank anbefaler fastrente til de som ønsker en ekstra økonomisk trygghet i hverdagen.

- Dersom du ønsker å binde renta på hele eller deler av boliglånet ditt, bør motivet være at du ønsker forutsigbare renteutgifter og at du gjennom dette får en ekstra trygghet i hverdagen, sier Mellingsæter.

Trond F. Mellingsæter, leder for Personal Banking i Danske Bank

Danske Bank-konsernet Danske Bank er en nordisk universalbank med sterke regionale røtter og tette forbindelser til resten av verden. Vi betjener mer enn 3,5 mill. privatkunder, bedriftskunder og institusjonelle kunder og tilbyr – ut over bankaktiviteter – livsforsikrings- og pensjonsprodukter, realkreditt, kapitalforvaltning, eiendomsmeglerservice og leasing. Vår visjon er å bli anerkjent som den mest betrodde finansielle partner, og vi er drevet av ønsket om å alltid skape langsiktig verdi for våre kunder, investorer og de samfunn vi er en del av. Danske Bank har hovedkontor i København og er noteret på Nasdaq Copenhagen.

Følg pressemeldinger fra Danske Bank

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Danske Bank på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Danske Bank

Konkurransetilsynet forlenger beslutningsprosessen knyttet til Nordeas kjøp av Danske Banks personkundevirksomhet7.11.2023 08:03:28 CET | Pressemelding

I dag, tirsdag 7. november 2023, har Konkurransetilsynet besluttet å forlenge beslutningsprosessen knyttet til Nordeas kjøp av Danske Banks norske personkundevirksomhet, inkludert 15 Danske Invest Horisont-fond. I en pressemelding som ble offentliggjort 7. juni 2023, annonserte Danske Bank at banken ville trekke seg ut av det norske personkundemarkedet, og i en pressemelding publisert 19. juli 2023 annonserte banken at Nordea ville være kjøper av personkundevirksomheten i Norge. Det er Danske Banks vurdering at transaksjonen ikke gir opphav til konkurranseutfordringer, og Danske Bank forplikter seg til å gjøre overgangen så smidig som mulig for både kunder og ansatte. Avhengig av godkjenning, forventes transaksjonen fortsatt å være fullført innen utgangen av 2024.