Rekordbillige julereiser fra Ålesund!

Det blir rimeligere å reise på juleferie i år enn på lenge, hevder Apollo. Hos reisearrangøren er hele 6 av 10 jule-, og nyttårsreiser fra Vigra allerede solgt, og nå senkes prisene ytterligere.

Etterspørselen for å feire jul og nyttår under palmene øker, og i år skal nærmere 40.000 nordmenn avgårde på pakkeferie. Hos reisearrangøren Apollo er allerede 6 av 10 julereiser fra Ålesund solgt – og mest populært er Gran Canaria.

- I år må man ta ut ekstra fridager når man skal reise bort til jul eller nyttår derfor senker vi nå prisene på de aller siste reisene. Kall det litt ekstra juleglede fra Apollo, smiler Erik Haug, administrerende direktør i Apollo, og påpeker at det derfor gjelder å være raskt ute dersom man vil sikre seg en varm jul.

Reiser man med Apollo fra Ålesund til Gran Canaria den 17. desember, kan man unnslippe førjulsstresset og nyte siste adventsuken på et trestjerners hotell for 2 348,-.* Skulle man heller foretrekke å ringe nyåret inn i varmen, får man en uke til 2 998,-.*

Norges største reisebyråkjede Ticket melder om en økning på 20 prosent av jule-, og nyttårsreiser. Også her er Gran Canaria det mest populære reisemålet, etterfulgt av Thailand og Tenerife.

Betyr dette at nordmenn begynner å gå lei av tradisjonell julefeiring?

- Det er mange som ikke ønsker å feire julen i det hele tatt, men heller vil reise bort. Siden skolen stenger i julen er det også en gylden periode for familier å ta fri sammen, og stadig flere velger og sol og samvær fremfor tradisjonell julefeiring hjemme. Mange gir også bort en ferie i julegave, og på mange måter er jo dette den mest fantastiske gaven man kan gi! De fleste av oss er nok enige i at kvalitetstid og opplevelser triumfer nettbrett, sier Ellen Wolff Andreassen, Markedssjef i Ticket.

*Prisene kan endre seg