Rekord for TV 2 Nyhetskanalen da Sandberg møtte pressen

Seerne strømmet til TV 2-kanalene tirsdag kveld da Per Sandberg og Bahareh Letnes møtte pressen i Arendal. 481.000 seere fulgte TV 2 og TV 2 Nyhetskanalen mellom 21.00 og 21.30.

Per Sandberg og Bahareh Letnes i Arendal i går. Foto: NTB Scanpix

Dette ga TV 2 Nyhetskanalen ny årsrekord i den kommersielle målgruppen 20-49 år med en dagsandel på hele 12,7 prosent. Også blant alle TV-seerne (P10-79) endte andelen på 12,7 prosent, som er den nest høyeste dagsandelen for TV 2 Nyhetskanalen så langt i år. TV 2 Nyhetskanalen var dermed tre ganger så stor som TVNorge.

- Det var kun Nyhetskanalen som sendte pressemøtet med Per Sandberg og Bahareh Letnes på lineær-TV. Andre sendte den på nett. Samtidig skjer det på et tidspunkt hvor TV-seingen er på sitt høyeste. Det var også mye frem og tilbake med tanke på når Sandberg skulle møte media, dermed var det mange seere som ventet gjennom ettermiddagen og kvelden. I sum gir dette høye seertall. Folk vet at Nyhetskanalen leverer på slike begivenheter. Det skal og må vi, sier nyhetsredaktør Karianne Solbrække i TV 2.

På det meste fulgte 280.000 seere TV 2 Nyhetskanalen kl. 21.13 i går kveld, mens 890.000 seere var innom kanalen i løpet av gårsdagen, noe som er ny årsrekord.

- Dette viser igjen at TV 2 Nyhetskanalen er seernes førstevalg ved store nyhetshendelser. Nyhetskanalen har hatt en formidabel vekst de siste årene og fortsetter å sette nye rekorder, sier Karianne Solbrække.

Da Per Sandberg sin pressekonferanse pågikk var det i snitt 244.000 seere som fulgte TV 2 Nyhetskanalen. Samtidig fulgte 237.000 seere TV 2 og 21-nyhetene der. Samlet var det 481.000 seere som så de to kanalene i tidsrommet mellom 21.00 og 21.30.

- Vi ønsker å være en allmennkringkaster som tilbyr norsk innhold, og en viktig del av dette oppdraget er å samle seerne om begivenheter som har stor offentlig interesse, påpeker Solbrække.

Per Sandberg og Bahareh Letnes i Arendal i går. Foto: NTB Scanpix