Reitangruppen igjen blant Europas beste arbeidsplasser!

Reitangruppen ble onsdag kveld igjen kåret til en av de beste arbeidsplassene i Europa. Selskapet tok 10. plass under kåringen til Great Place to Work i Stockholm. Dette er fire plasser opp fra fjoråret.

Medarbeiderne i Reitangruppen kunne onsdag kveld juble for den gode plasseringen i årets kåring av Great Place to Work Europa.

Verdibasert ledelse

Reitangruppen har som visjon å bli det mest verdidrevne selskapet. Undersøkelsen til Great Place to Work viser at Reitangruppen igjen i stor grad lykkes med nettopp det.

-Det er utrolig gledelig å se at vi skaper arbeidsplasser der folk trives og føler seg verdifulle. Vår ledelsesfilosofi handler om tillit. Når folk får tillit økes entusiasmen og tempoet, sier Colonialmajor Odd Reitan.

Langsiktig arbeid med kultur

En kultur bygges ikke over natten, det krever felles innsats over tid. Reitangruppen bruker mye tid på å skape en felles kultur der verdigrunnlagene er sentrale. I tillegg jobber de ulike forretningsområdene aktivt med resultatene fra undersøkelsen til Great Place to Work. Kurs, lederutvikling og daglig arbeid med kultur og trening gjør at alle får en felles forståelse. Målet er at medarbeiderne skal trives i jobben og gjøre det bra. Når folk har det bra og jobber hardt sammen om felles mål kommer resultatene deretter.

Omfattende kåring av Great Place to Work

Mer enn 1,6 millioner ansatte og 2.800 selskaper deltok i årets Great Place to Work-undersøkelse i Europa. Selskapene ble målt på lederskap, innovasjon, inkludering, kultur og tillit. I årets undersøkelse er det serviceapparatet til REMA 1000, Reitan Convenience Norway, med Narvesen, 7-Eleven, Northland og Shell/7-Eleven og Gladengen Drift som representerer Reitangruppen.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. Reitangruppen omsatte i 2018 (inkl. franchiseomsetning) for 95 milliarder kroner, sysselsetter 38 000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap og en synlig aktør i Nord-Europas arbeidsliv.

Håkon Bleken utstillingsåpning Britannia Hotel torsdag 13 juni kl. 18.30.11.6.2019 15:34:15 CESTPressemelding

Håkon Bleken er første kunstner ut i Britannia Hotel sitt nye kunstprogram i en storslått utstilling produsert av Dora3 og kuratert av Stein Slettebak Wangen. I en alder av 90 år er Bleken fortsatt like produktiv i sine tre atelierer og høster kanskje større anerkjennelse enn noensinne for sin kunst. En stor del av bildene har frem til nå vært i kunstnerens eie selv om de tidligste ble produsert for nærmere 50 år siden. Jeg vil at dette skal bli den fineste utstillingen min, sier Bleken i boken som utgis i forbindelse med Britannia-utstillingen. Han mener Odd Reitan og hotellet fortjener en slik hilsen etter restaureringen. Samtidig vil han vise topparbeider fra hele sitt kunstnerskap i hjembyen i anledning at han fylte 90 år i januar.