REITAN

Reitangruppen er kåret til Norges nest beste arbeidsplass

- Blant de beste i Europa når det gjelder trivsel på arbeidsplassen.

- Vi er imponert over hvordan Reitangruppen har lykkes med et sterkt fellesskap hos medarbeiderne sine. Fra dag en har selskapet bygd en bunnsolid kultur, med stor intern stolthet og samhold, sier administrerende direktør Jannik Krohn Falck, i Great Place to Work.

Dette er 9. gang Reitangruppen ligger på topp fem-listen over Norges beste arbeidsplasser.

- Reitangruppen er en foregangsbedrift for verdibasert ledelse og kulturbygging, som mange andre bedrifter lar seg inspirere av, og blant de beste i Europa når det gjelder trivsel på arbeidsplassen, sier Krohn Falck.

Gir resultater

Great Place to Work kåringen avgjøres med en omfattende kulturanalyse og medarbeiderundersøkelse som besvares anonymt av medarbeiderne.

- Vi ønsker å være en attraktiv arbeidsplass hvor tillit, ansvar og utvikling står sentralt. Vi jobber målrettet for å skape et trygt og godt arbeidsmiljø. De gode resultatene år etter år, viser at vi sammen lykkes med å skape en av Norges beste arbeidsplasser, sier fungerende HR-direktør i Reitan Convenience Norge, Hanne Søfting Toverud.

At Reitangruppens medarbeidere er stolte over jobben de gjør, har tillit til arbeidsgiveren sin og føler fellesskap med kollegaene sine er grunnleggende for den fantastiske reisen og utviklingen Reitangruppen har hatt.

- Til alle våre fantastiske medarbeidere har vi bare en ting å si; Tusen takk, sier Tore Høylie, HR-direktør i REMA 1000 i Norge.

Omfattende kåring

De tre siste årene har Reitangruppen mottatt en førsteplass og to andreplasser.

I årets undersøkelse er det serviceapparatet til REMA 1000, Reitan Convenience med Narvesen, 7-Eleven og Northland, og Gladengen Drift som representerer Reitangruppen i kåringen for store arbeidsplasser (flere enn 500 medarbeidere).

Med kulturanalyse og medarbeiderundersøkelse, som fokuserer på lederskap, tillit, troverdighet, respekt, rettferdighet, stolthet og fellesskap, rangerer Great Place to Work de beste virksomhetene innenfor fire kategorier; flere enn 500 medarbeidere, 200 - 499 medarbeidere, 50 - 199 medarbeidere og 20-50 medarbeidere. Great Place to Work Norge har i det siste året jobbet med 201 virksomheter med til sammen over 31000 medarbeidere.

Om REITAN

REITAN

73 89 10 00http://www.reitan.no

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet.

REITAN AS er et holdingselskap som utøver aktivt eierskap gjennom selvstendige selskaper. Som eier bidrar vi med å videreutvikle selskapene gjennom å være en pådriver i arbeidet med strategi, struktur, kultur og finansielle standarder.

REITAN AS  eier selskapene Reitan Retail, Reitan Eiendom og Reitan Kapital – som er tre selvstendige selskapsområder. I tillegg eier vi Britannia Hotel, Posten Moderne og deler av Nye Hjorten Teater. Alle selskapene har felles filosofi, tenkesett og verdigrunnlag som er grunnlaget for sterke selskapskulturer.

For REITANs samlede virksomhet ble totalomsetningen i 2022 på NOK 130 mrd. og resultat før skatt ble NOK 1,9 mrd. Vi sysselsetter totalt 44 101 mennesker i syv land.

Følg pressemeldinger fra REITAN

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra REITAN på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra REITAN

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025.10.3.2024 15:30:00 CET | Pressemelding

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025. Kanalen skal sammen med Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater lage daglige sendinger, der God Morgen Norge får en sentral plass. I tillegg skal det lages et daglig kveldsshow fra Nye Hjorten Teater, der hele produksjonsapparatet til Tv2 er i sving for å lage lørdagstemning hver kveld!