Reitangruppen er kåret til Norges nest beste arbeidsplass

- Blant de beste i Europa når det gjelder trivsel på arbeidsplassen.

- Vi er imponert over hvordan Reitangruppen har lykkes med et sterkt fellesskap hos medarbeiderne sine. Fra dag en har selskapet bygd en bunnsolid kultur, med stor intern stolthet og samhold, sier administrerende direktør Jannik Krohn Falck, i Great Place to Work.

Dette er 9. gang Reitangruppen ligger på topp fem-listen over Norges beste arbeidsplasser.

- Reitangruppen er en foregangsbedrift for verdibasert ledelse og kulturbygging, som mange andre bedrifter lar seg inspirere av, og blant de beste i Europa når det gjelder trivsel på arbeidsplassen, sier Krohn Falck.

Gir resultater

Great Place to Work kåringen avgjøres med en omfattende kulturanalyse og medarbeiderundersøkelse som besvares anonymt av medarbeiderne.

- Vi ønsker å være en attraktiv arbeidsplass hvor tillit, ansvar og utvikling står sentralt. Vi jobber målrettet for å skape et trygt og godt arbeidsmiljø. De gode resultatene år etter år, viser at vi sammen lykkes med å skape en av Norges beste arbeidsplasser, sier fungerende HR-direktør i Reitan Convenience Norge, Hanne Søfting Toverud.

At Reitangruppens medarbeidere er stolte over jobben de gjør, har tillit til arbeidsgiveren sin og føler fellesskap med kollegaene sine er grunnleggende for den fantastiske reisen og utviklingen Reitangruppen har hatt.

- Til alle våre fantastiske medarbeidere har vi bare en ting å si; Tusen takk, sier Tore Høylie, HR-direktør i REMA 1000 i Norge.

Omfattende kåring

De tre siste årene har Reitangruppen mottatt en førsteplass og to andreplasser.

I årets undersøkelse er det serviceapparatet til REMA 1000, Reitan Convenience med Narvesen, 7-Eleven og Northland, og Gladengen Drift som representerer Reitangruppen i kåringen for store arbeidsplasser (flere enn 500 medarbeidere).

Med kulturanalyse og medarbeiderundersøkelse, som fokuserer på lederskap, tillit, troverdighet, respekt, rettferdighet, stolthet og fellesskap, rangerer Great Place to Work de beste virksomhetene innenfor fire kategorier; flere enn 500 medarbeidere, 200 - 499 medarbeidere, 50 - 199 medarbeidere og 20-50 medarbeidere. Great Place to Work Norge har i det siste året jobbet med 201 virksomheter med til sammen over 31000 medarbeidere.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. Reitangruppen omsatte i 2017 (inkl. franchiseomsetning) for 89 milliarder kroner, sysselsetter 37 000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap og en synlig aktør i Nord-Europas arbeidsliv.