Reitangruppen blant Europas beste arbeidsplasser

Reitangruppen ble torsdag kåret til den 14. beste arbeidsplassen i Europa av Great Place to Work.

Reitangruppen, her representert ved REMA 1000, Reitan Convenience Norway og Gladengen Drift

– Reitangruppen er en foregangsbedrift for verdibasert ledelse og kulturbygging, og blant de beste i Europa når det gjelder trivsel på arbeidsplassen, sier administrerende direktør Jannik Krohn Falck, i Great Place to Work.

Stolthet over arbeidsplassen, kulturen og en sterk fellesskapsfølelse kjennetegner de beste arbeidsplassene i kåringen.

– Vi lykkes sjelden med noe vi ikke trives med. Folk må like det de holder på med, da blir det en god og inkluderende arbeidsplass, sier Colonialmajor Odd Reitan.

Sterk felles kultur

– Gjennom en verdibasert kultur med tillit tar mennesker egne beslutninger og gjennomfører. Kåringen bekrefter at våre medarbeidere opplever at de er verdifulle, sier Reitan.

Verdiene Reitangruppen styrer etter er de samme på tvers av alle Reitangruppens forretningsområder.

– Vi er stolte og glade over at vi nok en gang ligger helt i toppen på arbeidsmiljø og kultur i europeisk sammenheng. Dette gir oss masse energi til å fortsette jobben med å skape en god arbeidsplass for våre dyktige medarbeidere, sier HR-direktør i Reitan Convenience Norway, Marit Sælid Johannessen.

Reitangruppen ble tidligere i år tildelt 2. plass i den Norske Great Place to Work-kåringen.

Takker medarbeiderne

– Til alle våre fantastiske medarbeidere har vi bare en ting å si; Tusen takk, sier Tore Høylie, HR-direktør i REMA 1000 i Norge.

Kåringen av Reitangruppen faller inn under kategorien selskaper med 500 eller flere ansatte.

Prestisjetung kåring

Mer enn 1,6 millioner ansatte og 2.800 selskaper deltok i årets Great Place to Work-undersøkelse i Europa. Selskapene ble målt på lederskap, innovasjon, inkludering, kultur og tillit. I årets undersøkelse er det serviceapparatet til REMA 1000, Reitan Convenience Norway, med Narvesen, 7-Eleven, Northland og Shell/7-Eleven og Gladengen Drift som representerer Reitangruppen.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. Reitangruppen omsatte i 2017 (inkl. franchiseomsetning) for 89 milliarder kroner, sysselsetter 37 000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap og en synlig aktør i Nord-Europas arbeidsliv.