Reitangruppen blant Europas beste arbeidsplasser

Reitangruppen ble torsdag kåret til den 14. beste arbeidsplassen i Europa av Great Place to Work.

Reitangruppen, her representert ved REMA 1000, Reitan Convenience Norway og Gladengen Drift

– Reitangruppen er en foregangsbedrift for verdibasert ledelse og kulturbygging, og blant de beste i Europa når det gjelder trivsel på arbeidsplassen, sier administrerende direktør Jannik Krohn Falck, i Great Place to Work.

Stolthet over arbeidsplassen, kulturen og en sterk fellesskapsfølelse kjennetegner de beste arbeidsplassene i kåringen.

– Vi lykkes sjelden med noe vi ikke trives med. Folk må like det de holder på med, da blir det en god og inkluderende arbeidsplass, sier Colonialmajor Odd Reitan.

Sterk felles kultur

– Gjennom en verdibasert kultur med tillit tar mennesker egne beslutninger og gjennomfører. Kåringen bekrefter at våre medarbeidere opplever at de er verdifulle, sier Reitan.

Verdiene Reitangruppen styrer etter er de samme på tvers av alle Reitangruppens forretningsområder.

– Vi er stolte og glade over at vi nok en gang ligger helt i toppen på arbeidsmiljø og kultur i europeisk sammenheng. Dette gir oss masse energi til å fortsette jobben med å skape en god arbeidsplass for våre dyktige medarbeidere, sier HR-direktør i Reitan Convenience Norway, Marit Sælid Johannessen.

Reitangruppen ble tidligere i år tildelt 2. plass i den Norske Great Place to Work-kåringen.

Takker medarbeiderne

– Til alle våre fantastiske medarbeidere har vi bare en ting å si; Tusen takk, sier Tore Høylie, HR-direktør i REMA 1000 i Norge.

Kåringen av Reitangruppen faller inn under kategorien selskaper med 500 eller flere ansatte.

Prestisjetung kåring

Mer enn 1,6 millioner ansatte og 2.800 selskaper deltok i årets Great Place to Work-undersøkelse i Europa. Selskapene ble målt på lederskap, innovasjon, inkludering, kultur og tillit. I årets undersøkelse er det serviceapparatet til REMA 1000, Reitan Convenience Norway, med Narvesen, 7-Eleven, Northland og Shell/7-Eleven og Gladengen Drift som representerer Reitangruppen.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. Reitangruppen omsatte i 2018 (inkl. franchiseomsetning) for 95 milliarder kroner, sysselsetter 38 000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap og en synlig aktør i Nord-Europas arbeidsliv.

Håkon Bleken utstillingsåpning Britannia Hotel torsdag 13 juni kl. 18.30.11.6.2019 15:34:15 CESTPressemelding

Håkon Bleken er første kunstner ut i Britannia Hotel sitt nye kunstprogram i en storslått utstilling produsert av Dora3 og kuratert av Stein Slettebak Wangen. I en alder av 90 år er Bleken fortsatt like produktiv i sine tre atelierer og høster kanskje større anerkjennelse enn noensinne for sin kunst. En stor del av bildene har frem til nå vært i kunstnerens eie selv om de tidligste ble produsert for nærmere 50 år siden. Jeg vil at dette skal bli den fineste utstillingen min, sier Bleken i boken som utgis i forbindelse med Britannia-utstillingen. Han mener Odd Reitan og hotellet fortjener en slik hilsen etter restaureringen. Samtidig vil han vise topparbeider fra hele sitt kunstnerskap i hjembyen i anledning at han fylte 90 år i januar.

Stabil vekst for Reitangruppen13.5.2019 10:00:26 CESTPressemelding

Reitangruppen omsatte i 2018 for NOK 95 mrd. inkludert franchisetakers omsetning. Økningen på NOK 6 mrd. tilsvarer en vekst på 6,6% mot året før. Med et utgangspunkt i Midt-Norge har Reitangruppen blitt en internasjonal aktør med virksomhet i syv land. Mer enn 40% av omsetningen skjer utenfor Norge, og aldri før har så mange kunder funnet veien til Reitangruppens utsalgssteder i Norden og Baltikum. Kontantstrøm fra drift (EBITDA) ble NOK 4,7 mrd. og driftsresultatet ble NOK 3,3 mrd.