Reitan Convenience åpner Northland på Gardermoen

1.2.2017 08:00 | Reitangruppen

1.februar åpner Northland i den nye terminalen Pir Nord på Gardermoen. Northland er Reitan Convenience sin nye satsing, og totalt vil Northland ha tre serveringssteder på Gardermoen når alle står klare i november 2017.

Administrerende direktør i Reitan Convenience, Johannes Sangnes hadde med seg skiløper og komiker Nils-Ingar Aadne, og Øystein «Pølsa» Pettersen og smørte de første bagettene på Northland.

- Det er viktig for oss å være tilstede på lufthavner hvor reisende vil ha kvalitetsmat inspirert av norske råvarer og natur. Det blir spennende å se hvordan Northland blir tatt imot av vår øverste sjef Kunden, sier Colonialmajor Odd Reitan.

I november 2015 åpnet den første Northland i Stavanger, og nå er det nye serveringssteder på Oslo Lufthavn som står for tur.

- Vi legger vekt på gode råvarer, og velger norsk der det er mulig. Alt forberedes og smøres på stedet, slik at det blir fersk kvalitetsmat. Gjestene skal kunne få et smakfullt måltid når de besøker Northland, sier Johannes Sangens, administrerende direktør i Reitan Convenience.

Bagettene blir kjedens varemerke, og det er brukt lang tid på å finne det beste surdeigsbrødet.

-Vi legger vår stolthet i å produsere topp kvalitet. For å finne det beste surdeigsbrødet har vi testet 250 ulike varianter. Høy kvalitet sammen med god service skal gi våre gjester en god start på reisen, sier Sangnes.

De ansatte på Northland er klare til å imot gjester på Pir Nord, Gardermoen

Om Reitan Convenience:

Reitan Convenience omfatter Narvesen i Norge, Latvia og Litauen, Pressbyrån i Sverige, 7-Eleven i Norge, Sverige og Danmark, R-kioski i Finland, R-kiosk i Estland, samt Lietuvos Spauda i Litauen. Reitan Convenience har en markedsledende posisjon i alle sine land. Reitan Convenience har 2321 utsalgssteder, og hadde i 2015 en omsetning på 15,5 milliarder kroner. Selskapet ledes av Johannes Sangnes.

Om Reitangruppen:

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. Reitangruppen omsatte i 2015 (inkl. franchiseomsetning) for 86 milliarder kroner, sysselsetter 36 700 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap og en synlig aktør i Nord-Europas arbeidsliv.

Reitangruppen består av fem forretningsområder: REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Gruppen, Reitan Eiendom og Reitan Kapital.