STA Travel Norge AS

Reis, lær og bygg kompetanse: HJELP ORANGUTANGER PÅ BORNEO OG SKILL DEG UT I SØKERBUNKEN

Mange studenter ønsker å reise samtidig som de ikke vil ha hull på CVen. Samtidig er pausen mellom bachelor og master en gyllen mulighet til nettopp å gjøre dette. Her er gode tips til hvordan du både kan reise, bygge kompetanse og skille deg ut i søkerbunken.
  1. Ta språkkurs på reisen

Drømmer du om å lære et nytt språk? Eller kanskje du bare rett og slett vil lære deg valgspråket fra Videregående ordentlig? Da kan det være en fin kombinasjon å reise på tur mens du lærer språk. Flere språk på CV ‘en kan åpne mange dører, og er også en fordel hvis du drømmer om det internasjonale arbeidsmarkedet. De fleste kombinerer et språkkurs med en lengre reise hvor de får benyttet seg av språket. Prisene på kursene varierer fra mellom 4000 til 8000 pr uke, og de fleste velger kurs med varighet på rundt to til fire uker. http://statravel.no/index.php/produkter/sprakreiser

-  I følge Frida Kløven Rød som reiste på språktur via STA Travel i fjor – verdens største arrangør av reiser for ungdom og studenter - var læringsutbytte fra kurset stort. Fordi hun bodde hos en vertsfamilie på eksotiske Cuba som nesten ikke kunne engelsk var læringskurven bratt.  Hun ble derfor nødt til å bruke språket hele tiden. Etter at hun kom hjem har hun fått gode tilbakemeldinger på at hun valgt å dra ut for å lære seg språk.

1. Hjelp vanskeligstilte barn som idrettslærer i Sør-Afrika

Det finnes mange muligheter til å jobbe frivillig med barn som kan gi deg et dypere perspektiv. Hva med å være engelsklærer i Argentina eller på Bali? Eller kanskje du vil jobbe med skoleprosjekter for vanskeligstilte barn i Sør- Afrika? Om du er glad i sport kan du jobbe som idrettslærer i Sør- Afrika. Å jobbe frivillig for å gi barn en bedre hverdag er givende og også noe stadig flere velger.  http://statravel.no/index.php/frivillighetsarbeid/arbeid-med-barn

En erfaring du kan ta med deg videre når du skal søke jobb-  I følge Ulla Kjeldstad, Headhunter i Headadvisors, er det viktig å være tydelig på hvilke erfaringer og lærdommer du har tatt med deg fra utenlandsoppholdet i en jobbsøker-prosess. Hun sier videre at det er en utfordring at mange unge sliter med å sette ord på hva de har fått ut av reisen og at det er viktig at man er bevisst på det i jobbsammenheng.

1. Hjelp orangutangene på Borneo

En annen mulighet for å bygge CV mens du opplever verden er å kombinere reisen med arbeid med dyr. Her er mulighetene mange; du kan jobbe med orangutanger på Borneo, elefanter på Sri Lanka eller hva med å jobbe med bevarings og beskyttelses arbeid for Afrikas utrydningstruede dyrearter eller hvithaier i Gansbaai i Sør- Afrika? http://statravel.no/index.php/frivillighetsarbeid/arbeid-med-dyr

1. Jobb med å bevare planter

Om du interesserer deg for fauna og biologi kan du velge å jobbe med og bevare plantearter i et konservatorium. Eller hva med å jobbe på en korallgård på Fiji? Som frivillig vil du delta i prosjektarbeid med erfarende medarbeidere og lære mye samt få nyttige erfaringer selv.

Det er flere selskaper som arrangerer reiser for ungdom. STA Travel er verdens største reisebyrå for ungdom og studenter, og har hjulpet mange til å realisere reisedrømmen.

STA Travel tilbyr prosjekter innenfor følgende kategorier;

-       Arbeid med dyr

-       Arbeid med barn

-       Arbeid med samfunnsrelatert arbeid

-       Arbeid med plante konversasjon

-       Arbeid som sportslærer

-       En kombinasjon av alle mulighetene over.

STA Travel er verdens største reisebyrå for ungdom og studenter. Selskapet har spesialisert seg på jorden rundt- reiser og backpacking, men har også et stort utvalg av billige flybilletter, opplevelsesturer, hotell og hostels i hele verden. For mer info http://statravel.no/

For mer informasjon og/eller bilder kontakt Endre Kaurin, Utviklingsdirektør, endre@australiareiser.no, 23317711

Om STA Travel Norge AS

STA Travel Norge AS
Tollbugata 27

23 31 61 00http://statravel.no

STA Travel Norrge er en del av verdens største reisebyrå for ungdom og studenter.
Vi er spesialister på jordenrundt-reiser og backpacking, og har et stort utvalg av rimelige flybilletter, opplevelsesturer, frivillig abeid, gruppeturer, hotell og hostels i hele verden for alle aldre - ikke bare ungdom.