Region Sør-Vest best i REMA 1000

Regionene med Stavanger som hovedsete leverer de beste resultatene i REMA 1000 2016.

Foto: Jacob Noodt, eventograf/REMA 1000

- Kundene viser lojalitet til Kjøpmennene i Sør-Vest. Det skyldes en høy butikkstandard og dyktige butikkeiere. De skaper rett og slett forretninger som kundene elsker å handle i og er forbilder for sine kollegaer i resten av landet, sier Jan Frode Johansen, adm. direktør i REMA Franchise.

Nettopp på grunn av måten regionen har utmerket seg i en årrekke ble det besluttet å holde det årlige riksmøtet for REMA 1000 i Stavanger, og jubelen sto i taket da prisen ble delt ut på Sjøbodene.

Kombinasjonen av regionens og Kjøpmennenes økonomiske utvikling, lønnsomhet og kontroll er det som ligger til grunn for utvelgelsen. Man skal ikke mer enn to år tilbake i tid for å finne sist gang region Sør-Vest ble kåret til den beste av de beste.

- Jeg er så rørt. Det er takket være alle fantastiske kolleger og Kjøpmenn i regionen som har lagt et godt grunnlag. Dette skaper vi sammen hver dag, sier Per Tore Solstad, regionsdirektør region Sør-Vest.

Regionen har 51 butikker, og åpnet denne uken REMA 1000-butikk nummer 600, som ligger i Elvegata i Sandnes.

FAKTA:
På det årlige riksmøte samles alle REMA 1000 Kjøpmenn sammen med støtteapparat for å dele informasjon og hente inspirasjon til året som kommer. I år avholdes riksmøtet i Stavanger.
Tidligere vinnere årets region (tre siste årene):
2013 REMA 1000 Region Sør
2014 REMA 1000 Region Sør-Vest