Recover Nordic

Recover Nordic styrker sin tilstedeværelse i Region Innlandet gjennom oppkjøp av Hallingdal Skade og Vedlikehold AS

Recover Nordic AS («Recover Nordic»), den norske delen av Recover Nordic Group, Nordens ledende leverandør av skadesanerings- og industritjenester, har styrket sin virksomhet i Hallingdal og Valdres gjennom oppkjøp av Hallingdal Skade og Vedlikehold AS («HSV»).

Eier Frode Bakken i HSV og Konsernsjef Bjørn Herlofsen i Recover

HSV er totalleverandør av skadesanerings- og rekonstruksjonstjenester i forbindelse med brann- og vannskader, mv. Selskapet betjener markedene i Hallingdal og Valdres med tilgrensende fjellområder fra bedriftens hovedkontor påGol, samt fra en egendriftsenhet på Heggenes mellom Beitostølen og Fagernes. HSVs markedsområde med ca. 45 000 hytter og 45 000 fastboende utgjør en vesentlig del av Region «Innlandet» som er et satsningsområde for Recover Nordic fremover. HSVs kundebase, som består av flere av de ledende forsikringsselskapene i Norge i tillegg til en rekke private og offentlige kunder, betjenes av en organisasjon bestående av 10 dyktige medarbeidere som ledes av tidligere eier Frode Bakken.

Administrerende direktør i Recover Nordic, Vegar Kristoffersen, uttaler at «vi har i lengre tid ønsket å etablere oss i dette området og gleder oss over at vi nå har lykkes med dette gjennom oppkjøpet av HSV. Med dette oppkjøpet kompletterer vi vår tilstedeværelse i Region «Innlandet» og får en god ledelse og en erfaren organisasjon med høy kompetanse, solid gjennomføringsevne og et godt renommé i markedet.

Eier Frode Bakken uttaler at «med salget til Recover Nordic har vi nå muligheten til å nå ut til et bredere marked og dermed vokse i et marked med tøff konkurranse og stadig større aktører. Som en del av en stor og landsdekkende organisasjon får vi nå større muskler til å videreutvikle HSV i fellesskap med Recover Nordic».

HSV vil inntil videre fortsette som et selvstendig datterselskap av Recover Nordic. Det er ikke planlagt noen umiddelbare endringer og selskapets ledelse, organisasjon og virksomhet vil fortsette som før.

Recover Nordic Group
Recover Nordic Group er Nordens største leverandør av skadesanerings- og industritjenester med ca. 1 700 ansatte, hvorav 630 medarbeidere er ansatt i Norge, og en total omsetning på 2,3 mrd. Recover Nordic hjelper døgnet rundt forsikringsselskaper og deres kunder samt det offentlige, boligselskaper, industrivirksomheter og virksomheter i marine-/offshoresektoren med skadesanering og rekonstruksjon etter brann-, innbrudd-, storm- og vannskader, mv. Utover dette håndterer Recover Nordic alle former for industri- og spesialtjenester innen rengjøring, sanering og desinfeksjon.

Kontaktpersoner for ytterligere informasjon og spørsmål:

Vegar Kristoffersen, CEO, Recover Nordic AS
Epost:vkr@recover.no