Recover

Recover Nordic AS utvider industritjenester i Norge gjennom oppkjøp av Aktiv Takrens AS

Recover Nordic AS («Recover Nordic»), den norske delen av Recover Nordic Group, Nordens ledende leverandør av skadesanerings- og industritjenester, utvider virksomheten innen industritjenester i Norge gjennom oppkjøp av Aktiv Tankrens AS («Aktiv Tankrens») i Oslo.
En av Aktiv Tankrens sine sugebiler klar for jobb.

Administrerende direktør i Recover Nordic, Vegar Kristoffersen, uttaler at «vi har i lengre tid ønsket å etablere oss innen industritjenester i Oslo-området og gleder oss over at vi nå har lykkes med dette gjennom oppkjøpet av Aktiv Tankrens. Med dette oppkjøpet får vi et veldrevent industritjenesteselskap med en erfaren organisasjon, godt utstyr, samt høy kompetanse og et godt renommé i markedet. Med oppkjøpet etableres ikke bare virksomhet innen industritjenester i Oslo, men vi tilføres også kapasitet innenfor skadesaneringsområdet som kan settes inn ved eksempelvis kraftig regnskyll eller oversvømmelser».

Aktiv Tankrens er gjennom 30 år blitt en av de ledende spesialister på rengjøring og tilstandskontroll på oljetanker. De har en stab med godt kvalifiserte mennesker, samt en bred utstyrspark som inneholder flere vacumbiler, tankbiler, gravemaskiner samt tilhørende spesialutstyr som er egnet til den jobben vi gjør. Alle medarbeidere er trent og sertifisert i henhold til normer og standarder som forventes av kunder og statlige organ.

Aktiv Tankrens utfører oppdrag både for private og bedriftskunder, fra oppgradering/rens av små oljetanker i bakken, større overgrunnstanker, samt graver opp og sanerer oljetanker, og leverer disse til destruksjon eller oppgradering av disse til biofyringsolje. Oljeselskaper, forsvaret, entreprenører, rørleggere etc. er de største kunder pr. i dag.

Daglig Leder Pål Christophersen i Aktiv Tankrens uttaler at «med salget til Recover Nordic har vi nå muligheten til å nå ut til et bredere marked og dermed vokse i et marked med stadig større aktører. Som en del av en stor og landsdekkende organisasjon får vi nå større muskler til å videreutvikle selskapet i fellesskap med Recover Nordic».

Aktiv Tankrens vil inntil videre fortsette som et selvstendig datterselskap av Recover Nordic. Det er ikke planlagt noen umiddelbare endringer og selskapets ledelse, organisasjon og virksomhet vil fortsette som før.

Kontaktpersoner for ytterligere informasjon og spørsmål:

Vegar Kristoffersen, CEO, Recover Nordic AS
Telefon: +47 480 88 366 | Epost: vkr@recover.no

Pål Christophersen, Daglig Leder, Aktiv Tankrens AS
Telefon: +47 911 55 926 | Epost: tankrens@online.no

En av Aktiv Tankrens sine sugebiler klar for jobb.

Om Recover

Recover
Lilleakerveien 4

Recover Nordic Group er Nordens største leverandør av skadesanerings- og industritjenester med ca. 1 800 ansatte, hvorav 800 medarbeidere er ansatt i Norge, og en total omsetning på ca. NOK 2,3 mrd. Recover Nordic hjelper døgnet rundt forsikringsselskaper og deres kunder samt det offentlige, eiendomsselskaper, industrivirksomheter og virksomheter i marine-/offshoresektoren med skadesanering og rekonstruksjon etter brann-, innbrudd-, storm- og vannskader, mv. Utover dette håndterer Recover Nordic alle former for industri- og spesialtjenester innen rengjøring, desinfeksjon samt håndverkstjenester.

Følg pressemeldinger fra Recover

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Recover på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Recover

Recover har inngått avtale om å kjøpe Bjerklind Bygg og S.I. Entreprenør13.12.2021 12:00:00 CET | Pressemelding

Recover, Nordens ledende leverandør av skade- og håndverkstjenester har inngått avtale om å kjøpe de norske selskapene Bjerklind Bygg AS og S.I. Entreprenør AS. Selskapene har rundt 40 ansatte og hadde i fjor en omsetning på over 130 millioner kroner med fotavtrykk i Oslo og Viken. Oppkjøpene er et ledd i Recovers strategi om å vokse innen storskade, samt å bygge en distinkt leder også utenfor forsikring. Selskapene vil bli drevet videre som datterselskaper av Recover Norge under sin egen merkevare.

Recover forsetter veksten i Norge: Recover overtar JTR Gruppen og tar en sterkere posisjon i Rogaland29.6.2021 17:00:00 CEST | Pressemelding

Recover AS har gjennomført kjøpet av selskapet JTR Gruppen AS. Selskapet er den ledende aktøren for spesialtjenester innen vann og avløp i sin region. JTR Gruppen har rundt 35 ansatte og hadde i fjor en omsetning på 80 millioner kroner. Selskapet har hovedkontor på Nærbø i Rogaland, og har avdelinger i Haugesund, Egersund og Flekkefjord. I januar 2021 kjøpte Recover TT-Teknikk AS, som er en av landets største aktører innen rørfornying, rørinspeksjon, slamsuging og høytrykksspyling. Oppkjøpet av JTR Gruppen er et videre steg i Recovers strategi om å styrke seg innen vann, avløps- og miljøtekniske tjenester i Norge. JTR Gruppen AS vil bli drevet videre under eget navn og merkevare, som et datterselskap av Recover Norge.