Reansettelse på U21 og utvidet ansvar for Smerud

NFF har forlenget kontrakten med U21-landslagstrener Leif Gunnar Smerud, samtidig som han får utvidet ansvar i den nye eliteavdelingen.

Norges Fotballforbund og landslagssjef på U21 herrer Leif Gunnar Smerud er enige om et fornyet engasjement som landslagssjef på U21 fra årsskiftet, i en kombinasjon med et ansvar som teknisk sjef med et spesielt fokus på systematikk, tilrettelegging for landslag og sammenhengen fra nedre til øverste nivå i landslagskjedene for begge kjønn.

U21-posisjonen gjøres dermed til et sentralt «omdreiningspunkt» for talent- og utviklingsarbeidet mellom nivåene aldersbestemte landslag og A-landslag.

Smerud vil rapportere til direktør for elitefotball i NFF, Lise Klaveness og være en sentral brikke i arbeidet med å etablere og utvikle en eliteavdeling i sportsmiljøet i NFF.

- Vi er glade for å få denne avtalen på plass, både av hensyn til kontinuitet på U21-landslaget og samtidig sikre Smeruds kompetanse i den nye eliteavdelingen, som skal være operativ fra årsskiftet, sier Lise Klaveness.

Avtalen er fireårig. Smerud vil rapportere til Klaveness.

For ytterligere kommentarer, kontakt:

Lise Klaveness                          Leif Gunnar Smerud

951 78285                                        934 22 284