Rat City debuterer med "Kind of Love" feat Isak Heim

Rat City er et audiovisuelt prosjekt unnfanget av Kent og Cato Sundberg, låtskrivere og produsenter. Debutsingelen "Kind of Love" feat Isak Heim slippes fredag 15. februar.

Ved første øyekast ser Rat City kanskje ut som en typisk urban storby, men bak glitter og glamour så lever byen opp til navnet sitt, et rottereir bebodd av lyssky karakterer.
Venner er fiender, og fiender venner, når alle lar instinktene råde. Selv politiet er kriminelle. Og det eneste sikre i Rat City er at ikke noe er sikkert.

Her i byen finner du Frank, som etter å ha mistet jobben i politiet har blitt privatetterforsker. Han er kjent for aldri å gi seg, verken når det gjelder damer eller ledetråder. Noe som stadig fører til at han befinner seg på feil side av et revolversikte. Men den som intet våger, intet vinner.
Dean er en reinspikka bølle, og bare trøbbel for alle andre enn krim-kongen som regjerer i byens nedrige underverden. Kriminalitet vinner over rettferdighet i Rat City, og du kan banne på at Dean har noe med det å gjøre.
Den eksentriske sangeren Sam trives både i rampelyset, og med mer lyssky virksomhet. Han har fingeren på pulsen på alt som skjer i Rat City, og er den første til å høre – og spre – dårlige nyheter.

Rat City er et høykonseptuelt audiovisuelt prosjekt unnfanget av de norske låtskriverne og produsentene Kent og Cato Sundberg. To nye medborgere flyttet inn Rat City-kollektivet i 2018; først Lasse Michelsen som bidrar på det musikalske planet, deretter animatør og designer Micah Monkey som kreativ direktør.

Cato, Kent og Lasse er alle rollefigurer i Rat City, som vil dukke opp sammen, og hver for seg, i videoer og kortfilmer etterhvert som prosjektet rulles ut.

Sundberg-brødrene har, som låtskrivere og produsenter, vært en del av Stargate-stallen, og er mest kjent som frontfigurer i listetopperne donkeyboy. I tillegg har de hatt hiter med blant annet Lila og Chris Holsten.
Lasse har vært en del av donkeyboy i flere år, og har i tillegg produsert for Rat City og andre prosjekter i flere år.
Micha har regissert fler videoer, blant annet Claymation for Eric Clapton’s «White Christmas». For Rat City-prosjektet har Micah latt seg inspirere av klassisk tegnefilm såvel som film noir, og kreert et eget dysfunksjonelt univers.

Rat City slipper sin offisielle debutsingle, den kriminelt fengende «Kind of Love» feat Isak Heim fredag 15. februar.
Denne linken blir aktiv midnatt, natt til fredag.

Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, Madcon, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Khalid, Calvin Harris, Marcus & Martinus, Miley Cyrus, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, Morgan Sulele, Ina Wroldsen, Hkeem, P!nk, Bruce Springsteen m.fl.

Lars Vaular teamer opp med Röyksopp på ny låt!22.8.2019 10:00:00 CESTPressemelding

Etter å ha vært stille på utgivelsesfronten i godt over et år, kom Lars Vaular tilbake med et smell i mai. «Kroppsspråk» ble raskt A-listet på P3, Dagbladet omtalte han som «en mesterlig tekstforfatter med unik teft for både hits og gåsehudfremkallende klassikere», og låta har nå over to millioner streams. Nå er han tilbake med nok en gåsehudfremkallende klassiker- «To minutter» med Röyksopp. En låt om hvordan man kan snu om livet på to minutter.