Rapper til mot Oslo byråd

Den erfarne journalisten Truls Tunmo har sett seg lei av den usosiale politikken med skyhøye bompengetakster og ufremkommelighet i Oslo. 24. april slipper han en ny låt hvor han går i strupen på politikerne som styrer byen. Under artistnavnet TT fyrer han løs mot Arbeiderpartis byrådsleder Raymond Johansen og byråd for miljø og samferdsel Lan Marie Nguyen Berg i låta «Vikke ha det».

- Det er på tide å stå opp mot galskapen som styrer denne byen. De skyhøye bompengetakstene er i stor grad med på å øke forskjellene i samfunnet, sier Tunmo.

Låta «Vikke ha det» setter søkelys på en side av Oslos miljøpolitikk som ikke har fått mye
oppmerksomhet i pressen.

– Politikerne gjør livet surt for alle som er avhengig av bil til barnehage, trening, jobb og andre aktiviteter i byen. Oslos såkalte miljøtiltak koster vanvittig mye penger, penger Norge stort sett har tjent på oljeutvinning. Dette er rein og skjær symbolpolitikk som ikke betyr en døyt for klima, hevder TT.

Med strofer som «Lan gjør livet surt og trives med det, sykler rundt i by’n og skriker MDG», henger Tunmo bjella på katten. Han trekker også frem at den offentlige debatten fortier at elbilbatterier blir laget ved hjelp av barnehender i slavelignende forhold i Kongo.

Truls Tunmo, som understreker at han er politisk nøytral, har lang erfaring som journalist i
dagspressen, ukepressen og fagpressen. «Vikke ha det» er hans debutsingel.

Hør låta her.

Den er tilgjengelig på Spotify, Itunes, Apple Musikk og Tidal.

Musikkvideo er tilgjengelig på Youtube.

Per Østmark, mobilnr. 909 31 025
Truls Tunmo, mobilnr. 488 98 388

Om TT PROMOTION

TT PROMOTION

Følg pressemeldinger fra TT PROMOTION

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TT PROMOTION på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.