Rambøll styrker seg innen miljørådgivning

Rambøll i Sverige har kjøpt rådgivnings- og opplæringsselskapet RSM & CO. Dermed styrkes laget innen miljø og bærekraft med 70 eksperter.

Jesper Kildsgaard, Country Market Director Rambøll Miljø & Helse i Sverige, Niklas Sörensen, administrerende direktør for Rambøll i Sverige og Daniel Doeser, administrerende direktør i RSM&CO (Foto: Rosie Alm)

I Norge har Rambøll 60 spesialister innen Miljø og helse og totalt i Rambøll er det 2000. Dette gjør selskapet til en av verdens største miljørådgivere.

- Våre nye kolleger fra RSM & CO har kompetanse og en evne til å tenke nytt som vi ønsker velkommen. Vi ser at våre forretningsmodeller og digitale tilbud sammenfaller godt. I tillegg har begge selskaper et sterkt verdigrunnlag, ​​sier Niklas Sörensen, administrerende direktør i Rambøll i Sverige.

- Begge selskapene har som mål å forstå kundenes behov og deretter skape verdier for kunden, sluttbruker og samfunnet. Det har vært avgjørende at Rambøll ønsker å integrere RSM & COs tjenester i sitt eksisterende tilbud slik at vi sammen kan vi utfordre bransjen, sier Daniel Doeser, administrerende direktør i RSM & CO.

Rambøll har en sterk forpliktelse til miljø og bærekraft. Den svenske organisasjonen sammen med RSM & CO vil nå kunne gi et enda bedre tilbud til kunder både i Sverige og globalt.

Rambøll med ny VVA-avtale for Færder kommune7.3.2018 08:41Pressemelding

-Vi ser frem til et givende samarbeid om spennende prosjekter i årene fremover. Denne rammeavtalen er viktig for oss og bekrefter vår posisjon som rådgiver i Vestfold, sier Atle Gulbrandsen fra Rambøll. Tjøme og Nøtterøy ble slått sammen til Færder fra første januar i år. Til sammen har kommunen rundt 27.000 innbyggere, men i sommermånedene mer enn dobles antallet på grunn av stor tilstrømming til sommerparadiset. Dette gir særegne utfordringer for infrastruktur både over og under bakken og Rambøll er stolt over å kunne hjelpe kommunen med å løse sine oppgaver. Avtalen løper i 2+1+1 år.

Satser på samferdsel og byutvikling i Bergen2.2.2018 10:29Pressemelding

Denne uken signerte Rambøll en avtale om oppkjøp av ConStrada. Det anerkjente rådgiverselskapet tilbyr tjenester innen samferdsel, landskapsarkitektur og planteknikk og blir en viktig plattform for Rambølls videre satsing på samferdsel på Vestlandet. - Vi gleder oss til å bli en del av Rambøll. I fremtidens marked ser vi langt flere muligheter sammen med Rambøll, enn ved å være alene, sier Ole Johan Sæverås, dagligleder og partner i ConStrada. - Vi har et ambisiøst mål om å vokse. Bare de neste årene regner vi med at den nye avdelingen i Bergen skal ha en vekst på over 100 prosent. ConStrada tilfører oss et nytt element som vil være positivt for både samferdselmiljøet vårt, for Bergenskontoret og hele Rambøll, sier Hilde Nordskogen, markedsenhetsdirektør for Samferdsel og Byutvikling. ConStrada har bygget opp en imponerende virksomhet siden 2009. De har erfaring fra både små og store prosjekter; fra gang- og sykkelvegprosjekter til motorveganlegg på både regulering og byggeplannivå. De