Rambøll styrker seg innen miljørådgivning

Rambøll i Sverige har kjøpt rådgivnings- og opplæringsselskapet RSM & CO. Dermed styrkes laget innen miljø og bærekraft med 70 eksperter.

Jesper Kildsgaard, Country Market Director Rambøll Miljø & Helse i Sverige, Niklas Sörensen, administrerende direktør for Rambøll i Sverige og Daniel Doeser, administrerende direktør i RSM&CO (Foto: Rosie Alm)

I Norge har Rambøll 60 spesialister innen Miljø og helse og totalt i Rambøll er det 2000. Dette gjør selskapet til en av verdens største miljørådgivere.

- Våre nye kolleger fra RSM & CO har kompetanse og en evne til å tenke nytt som vi ønsker velkommen. Vi ser at våre forretningsmodeller og digitale tilbud sammenfaller godt. I tillegg har begge selskaper et sterkt verdigrunnlag, ​​sier Niklas Sörensen, administrerende direktør i Rambøll i Sverige.

- Begge selskapene har som mål å forstå kundenes behov og deretter skape verdier for kunden, sluttbruker og samfunnet. Det har vært avgjørende at Rambøll ønsker å integrere RSM & COs tjenester i sitt eksisterende tilbud slik at vi sammen kan vi utfordre bransjen, sier Daniel Doeser, administrerende direktør i RSM & CO.

Rambøll har en sterk forpliktelse til miljø og bærekraft. Den svenske organisasjonen sammen med RSM & CO vil nå kunne gi et enda bedre tilbud til kunder både i Sverige og globalt.

Kontrakten for Tromsø lufthavns nye terminalprosjekt er signert7.11.2018 15:47Pressemelding

-Nå er det offisielt, nå begynner arbeidet med å skape en ny arktisk hub som han bidra til økt vekst i hele regionen,» Sier Eskild Andersen. «Prosjektet har høy prioritet da trafikkveksten i nord forventes å fortsette, og vi gleder oss til å kunne få bedre kapasitet og fasiliteter i Tromsø. sier Thorgeir Landevaag, divisjonsdirektør i Avinor. -Det er et viktig prosjekt både samfunnsmessig og faglig. Vi ser fram til å løse spennende utfordringer i nært samspill med Avinor og Nordic. Sammen skal vi skape fremtidens flyplass,» sier Ole-Petter Thunes. Han fortsetter; «Dette prosjektet gir oss mulighet til å benytte vår beste kompetanse lokalt, nasjonalt og globalt, noe som igjen vil gi verdi til Avinor og til alle som reiser til og fra Tromsø lufthavn. Arbeidet starter for fullt den 8. november og forprosjektet skal etter planen være klart allerede til våren. Kontrakten som nå ble signert omfatter arkitekt og alle rådgivende ingeniørfag som er nødvendig for å levere forprosjektet, samt det