Rambøll styrker seg innen miljørådgivning

Rambøll i Sverige har kjøpt rådgivnings- og opplæringsselskapet RSM & CO. Dermed styrkes laget innen miljø og bærekraft med 70 eksperter.

Jesper Kildsgaard, Country Market Director Rambøll Miljø & Helse i Sverige, Niklas Sörensen, administrerende direktør for Rambøll i Sverige og Daniel Doeser, administrerende direktør i RSM&CO (Foto: Rosie Alm)

I Norge har Rambøll 60 spesialister innen Miljø og helse og totalt i Rambøll er det 2000. Dette gjør selskapet til en av verdens største miljørådgivere.

- Våre nye kolleger fra RSM & CO har kompetanse og en evne til å tenke nytt som vi ønsker velkommen. Vi ser at våre forretningsmodeller og digitale tilbud sammenfaller godt. I tillegg har begge selskaper et sterkt verdigrunnlag, ​​sier Niklas Sörensen, administrerende direktør i Rambøll i Sverige.

- Begge selskapene har som mål å forstå kundenes behov og deretter skape verdier for kunden, sluttbruker og samfunnet. Det har vært avgjørende at Rambøll ønsker å integrere RSM & COs tjenester i sitt eksisterende tilbud slik at vi sammen kan vi utfordre bransjen, sier Daniel Doeser, administrerende direktør i RSM & CO.

Rambøll har en sterk forpliktelse til miljø og bærekraft. Den svenske organisasjonen sammen med RSM & CO vil nå kunne gi et enda bedre tilbud til kunder både i Sverige og globalt.