Rambøll skal utrede Folkebadet Stavanger

-Svømmeanlegg er faglig spennende. I tillegg gir det en ekstra dimensjon at arbeidet vårt potensielt vil tilføre økt folkehelse og mye glede for brukerne, sier Heather Bergsland, prosjektleder i Rambøll.

Prosjektutvikler Carl Inge Wathne og prosjektleder Heather Bergsland.

Oppdaget, for Stavanger kommune, består av å utvikle kalkyler for drifts- og byggekostnader inkludert usikkerhetsanalyser for flere alternative løsninger, samt en vurdering av folkehelsegevinst. I samarbeid med Deloitte skal også inntekter beregnes.

Lokal kunnskap med erfaringer fra Folkebadets tidligere faser, i tillegg til spesialkompetanse fra Rambøll Danmark og Rambøll Management Consulting, bidro til å vinne oppdraget.

Rambølls Stavangerkontor har god erfaring fra svømmeanlegg. I fjor gjenåpnet Gamlingen, et helårs utendørsbadeanlegg, der Rambøll bidro med prosjekteringsledelse, alle tekniske fag og landskapsarkitektur. Her var også spesialister på svømmeanlegg fra Rambøll i Danmark involvert.

-Etablering av Folkebadet og 50-meters basseng i Stavanger har vært diskutert i lang tid. Rambøll har vært en part i dette prosjektet de fem siste årene og vi er glad for at Deloitte velger Rambøll som samarbeidspartner igjen, sier Heather Bergsland.

Oppdraget er for Deloitte og frist for ferdigstillelse er 15. mars.

Prosjektutvikler Carl Inge Wathne og prosjektleder Heather Bergsland.

Kontrakten for Tromsø lufthavns nye terminalprosjekt er signert7.11.2018 15:47Pressemelding

-Nå er det offisielt, nå begynner arbeidet med å skape en ny arktisk hub som han bidra til økt vekst i hele regionen,» Sier Eskild Andersen. «Prosjektet har høy prioritet da trafikkveksten i nord forventes å fortsette, og vi gleder oss til å kunne få bedre kapasitet og fasiliteter i Tromsø. sier Thorgeir Landevaag, divisjonsdirektør i Avinor. -Det er et viktig prosjekt både samfunnsmessig og faglig. Vi ser fram til å løse spennende utfordringer i nært samspill med Avinor og Nordic. Sammen skal vi skape fremtidens flyplass,» sier Ole-Petter Thunes. Han fortsetter; «Dette prosjektet gir oss mulighet til å benytte vår beste kompetanse lokalt, nasjonalt og globalt, noe som igjen vil gi verdi til Avinor og til alle som reiser til og fra Tromsø lufthavn. Arbeidet starter for fullt den 8. november og forprosjektet skal etter planen være klart allerede til våren. Kontrakten som nå ble signert omfatter arkitekt og alle rådgivende ingeniørfag som er nødvendig for å levere forprosjektet, samt det