Rambøll med i første prosjekt Nye Veier har i markedet

Rambøll arbeider med innovasjon og interessehåndteringen for Nye Veier i reguleringsplanarbeidet med E39 Kristiansand Vest – Søgne øst.

Rundt 60 stykker møtte opp på informasjonsmøte i Songdalen.

Rambøll trekker på kompetanse fra sin globale virksomhet og har hentet inn svensk ekspertise til dette viktige prosjektet. Cecilia Orosz har lang erfaring fra store samferdselsprosjekter. Kunden har vært svært positive til dette, da de bruker Sverige som ett foregangsland fordi de bygger veier langt billigere enn her i Norge.

- Både for Nye Veier og for Rambøll er dette et viktig prosjekt, som kan fungere som et springbrett for kommende prosjekter Nye Veiere kommer ut med, forteller Cecilia.

Gir innsikt i prosessen
Det er strekningen fra Breimyr til Monan gjennom Kristiansand og Songdalen som nå skal få sin endelige reguleringsplan før byggearbeidene kan starte, trolig i løpet av 2018.

-Vi utfører en reguleringsplan og tilpasser den slik at den kan gå inni totalentreprise, leveranse i slutten av desember i år. Vi jobber med tekniske innovasjonsgrupper og ser på besparinger i prosjektet, forteller Cecilia.

Åpent møte med lokalbefolkningen
Det jobbes også med å få bedre informasjonsflyt rundt prosjektet da det oppleves at interessen fra allmenheten er stor.

Et resultat av denne åpenheten var at det nylig ble avholdt åpen kontordag og informasjonsmøte på rådhuset i Songdalen. Representanter fra Nye Veier og Rambøll var til stede og informerte om prosjektet og den videre planprosessen. Totalt møtte rundt 60 personer, herunder representanter fra politikere og administrasjonen i Kristiansand og Songdalen kommuner. Det var et veldig bra møte, forhåpentligvis det første i en lang rekke.

Rundt 60 stykker møtte opp på informasjonsmøte i Songdalen.
Tekniske innovasjonsgruppe. Cecilia Orosz ligger i front.

Satser på samferdsel og byutvikling i Bergen2.2.2018 10:29Pressemelding

Denne uken signerte Rambøll en avtale om oppkjøp av ConStrada. Det anerkjente rådgiverselskapet tilbyr tjenester innen samferdsel, landskapsarkitektur og planteknikk og blir en viktig plattform for Rambølls videre satsing på samferdsel på Vestlandet. - Vi gleder oss til å bli en del av Rambøll. I fremtidens marked ser vi langt flere muligheter sammen med Rambøll, enn ved å være alene, sier Ole Johan Sæverås, dagligleder og partner i ConStrada. - Vi har et ambisiøst mål om å vokse. Bare de neste årene regner vi med at den nye avdelingen i Bergen skal ha en vekst på over 100 prosent. ConStrada tilfører oss et nytt element som vil være positivt for både samferdselmiljøet vårt, for Bergenskontoret og hele Rambøll, sier Hilde Nordskogen, markedsenhetsdirektør for Samferdsel og Byutvikling. ConStrada har bygget opp en imponerende virksomhet siden 2009. De har erfaring fra både små og store prosjekter; fra gang- og sykkelvegprosjekter til motorveganlegg på både regulering og byggeplannivå. De