Raga Rockers gir ny lyd fra seg

Raga Rockers er, for første gang siden 2013, ute med ny musikk i dag. Foto: Julia Marie Naglestad

Det nye året får en pangstart med en fersk låt fra det legendariske norske rockebandet.

Etter utallige oppfordringer fra fortvilte musikkelskere om å fylle tomrommet som har oppstått i livene deres siden forrige utgivelse i 2013, bøyer Raga Rockers seg for folkets vilje og serverer et mesterstykke av majestetisk rock med låta «Faneflukt». De håper med dette at hverdagen igjen blir til å holde ut.

Hør «Faneflukt» her!

I dag spiller dessuten Raga Rockers for et utsolgt Rockefeller, men om du er rask på labbem kan du sikre deg en billett eller to til morgendagens ekstrakonsert!

Artwork for "Faneflukt"

4ETG starter året med «Rikkes anthem»11.1.2019 14:55Pressemelding

Humorkanalen 4ETG på YouTube har laget en sang om sin favorittdeltager fra fjorårets sesong av «Ex on the Beach», Rikke Isaksen. Etter å ha ventet på en sang om Rikke hele høsten, måtte gutta ta saken i egne hender og komponere noe selv. Med en god dose humor og selvironi synger Henrik Farley og Jonas Lihaug Fredriksen med Kristoffer Ullevoldsæter om hvor undervurdert og fantastisk hun er på «Rikkes anthem». Nå håper guttene på at publikum vil komme med forslag i kommentarfeltet på YouTube-kanalen, om hvem de skal lage sang om neste gang. Se musikkvideoen her, og legg til «Rikkes anthem» i favorittspillelista di her!

The Dogs sitt nye album er ute nå7.1.2019 11:37Pressemelding

"Dette er bandets syvende slipp, uten at man får inntrykk av at de har mistet hverken energi eller spilleglede. Om noe, høres de sintere ut enn noen gang" - Aftenposten, terningkast 5. "Setter lista høyt for musikkåret 2019" - GAFFA, terningkast 5. "Et album du ikke bør gå glipp av" - Musikknyheter.no, 9/10. I 2018 stod The Dogs, ifølge IFPI Norge, bak årets mestselgende album på vinyl i Norge med The Grief Manual. I dag følger de opp suksessen med Before Brutality. Dette er deres syvende album, og det tredje de slipper på Drabant Music, med hele ti nye låter - inkludert singlene «Let’s Start A Riot» og «There Won’t Be An Encore». Frontmann Kristopher Schau legger vekt på at dette er lyden av et band som jobber hardt for å ikke forandre seg. http://phonofile.link/beforebrutality HØR BEFORE BRUTALITY HER! – Først og fremst håper jeg bare at vi fremdeles låter som oss sjøl. Det er dette soundet og denne type låter vi liker, og gudskjelov det det folka som kommer for å se oss også liker,

Førjulsgave fra Oslo Ess21.12.2018 09:44Pressemelding

Men året var ikke omme for Oslo Ess: i dag slipper de den akustiske liveskiva Det blir bra når det kommer folk på Drabant Music. – Folk syns kanskje det er rart at vi gjør om låtene våre på denne måten, men det er helt naturlig for oss siden vi har spilt bluegrass og countrymusikk på si i mange år i andre prosjekter, sier Oslo Ess. For dem stoppet ikke 2018 opp da deres femte studioalbum Frie radikaler endelig ble sluppet i april. Fem år etter forrige akustiske turnè og liveplate, føler bandet at de har samlet opp såpass mange nye, kule versjoner av låtene deres at det er på tide å dele dem med publikum - igjen. Deres andre akustiske livealbum, Det blir bra når det kommer folk, kan derfor høres overalt nå! http://phonofile.link/detblirbra Hør Det blir bra når det kommer folk (live akustisk) her! På albumet finner du både gjenkjennelige varianter av «Akilles» og «Helt fram til nå», samt «Det brenner under beina mine» i mariachi-form, lynraske bluegrass- versjoner av «Himmel & Helvete» o

4ETG er ute med «Ex On The Beach»7.12.2018 14:05Pressemelding

Musikkvideoen til «Ex On The Beach» har allerede gått sin seiersrunde på YouTube med nærmere 400.000 avspillinger. Nå kan du endelig også høre den i din favorittstrømmetjeneste. «Ex On The Beach» er en humoristisk partyballade om det legendariske programmet. Teksten er utelukkende direkte sitater fra folk i serien, noe som resulterer i en kompleks historie om kjærlighet og hat. En litt mer sommerlig låt en alle de kalde jule-smash-hitsa som pumpes ut om dagen. Et tropisk alternativ om du vil. Hør «Ex On The Beach» her! 4ETG er en YouTube-kanal drevet av profilene Martha Leivestad, Jonas Lihaug Fredriksen, Henrik Hildre og Henrik Farley. «Ex On The Beach» følger forrige ukes singelslipp av «Desemberbarn», som du kan høre her og se musikkvideoen til her.

4ETG slipper «Desemberbarn» med musikkvideo30.11.2018 15:37Pressemelding

Dagen før vi går inn i adventstiden, slipper 4ETG i dag låta «Desemberbarn» med musikkvideo - en halvveis julelåt, om man skal tro gjengen bak den. 4ETG er en YouTube-kanal drevet av profilene Martha Leivestad, Jonas Lihaug Fredriksen, Henrik Hildre og Henrik Farley. Akkurat nå er kanalen på 1. plass på trending-listen på YouTube, og vokser i høy fart. Hvorfor kaller de seg 4ETG, spør du?Jo; fordi de sitter i 4. etasje hos NRK. Hør «Desemberbarn» her, og se musikkvideoen her! – Det er en låt for alle de som er født i desember. Som måtte vente med å kjøpe drikke, snus, røyk, og, i noen tilfeller, feste i det hele tatt. Rett og slett de som måtte vente på å bli 18 når alle vennene deres hadde blitt det. Det er litt kjipt og ensomt å være "den siste i gjengen", forteller 4ETG.

Knut Anders Sørum og Lewi Bergrud står bak Frelsesarmeens julelåt30.11.2018 14:44Pressemelding

Barndomskompisene Knut Anders Sørum og Lewi Bergrud har spilt sammen siden de var smågutter. Da de møttes på stabburet for en skriveøkt, dukket idéen for «Uten deg» raskt opp. Resultatet ble det som er årets julelåt for Frelsesarmeen, som er ute nå. Sørum og Bergrud mener begge at det er få i samfunnet vårt som gjør så mye for de aller svakeste og de med de største problemene som Frelsesarmeen. For dem var det ikke bare en stor opptur få sjansen til å skrive sammen igjen, men også å få gjøre det som årets juleartister for Frelsesarmeen. Hør «Uten deg» her, og se musikkvideoen her! – Vi gikk mange runder med teksten, for dette er en sang som handler om å snu en vanskelig situasjon til noe bedre. Om at et lite møte med noen som tenker annerledes kan være med å også snu egen tankegang, sier Sørum. – Planen var at låta skulle være melankolsk og til ettertanke, men allikevel med en stor dose håp og trøst - og vi er veldig fornøyde med det vi har lagd, legger Bergrud til.