Rag 'n' Bone Man til Bergenfest

Rag'n'Bone Man er bekreftet til vestlandsfestivalen, med splitter ny singel i bagasjen.

Hans forrige singel "Human" har toppet iTunes-listene i 25 land og har over 80 millioner streams på Spotify. Nå er endelig oppfølgeren "Skin" ute, og kan høres der du hører på musikk.

Etter å ha solgt ut Blå i desember i fjor, opptrådte på TV2's artistgalla noen uker senere og skal sjarmere Oslo-publikummet på Parkteateret den 10. april i vår skal altså også vestlandet få oppleve Rorys sjelfulle stemme på Bergenfest.

Rory Graham, eller Rag'n'Bone Man som har er bedre kjent som, vant nylig BRITs Critics Choice Awards, en prestisjetung kåring av 2017 mest lovende artister. Tidligere har prisen kickstartet karrieren til store navn som Adele, Ellie Goulding og Sam Smith, og ventes nå også å gjøre det samme for Rory.

Se Rory gjøre "Skin" live på BBC Music Sound of 2017 her:

Nytt album fra Thåström - CENTRALMASSIVET er ute i dag!29.9.2017 13:52Pressemelding

Första singeln inleddes på en motellbalkong i Houston och avslutades på «Old Point Bar» i New Orleans. Amerikanska gospelkörer mötte tung europeisk blues medan den amerikanska söderns oljefält flimrade förbi. Uppföljaren, «Körkarlen», drabbade oss med omedelbara ”hej hej hej”-körer och ödesmättade syntar. Nu är det dags för fullängdaren och äntligen fortsätter den roadtrip som inleddes i maj. Skivan startar bland containertågen med «Bluesen i Malmö». Klockan är två på natten och över stan hörs en blues som bara kan komma från Thåström och hans band. Som en trasig cello i 120 decibel, för att citera texten. Lite senare: det långsamma «Centralmassivet» tar oss vidare norrut, till Stockholm. Vi följer Roslagsgatan genom Sibirien med en känslan av att någonting stort är på gång. Ett mirakel, allra minst. I oväntat rockriffande «Låt det goda» anas ett pariserhjul i dimman. ”Titta aldrig bakåt, vänd dig aldrig om”, mässar Thåström och vi följer den monotona gitarren genom floden. Vackra «Ald