Q-Meieriene øker innovasjonstakten

Landbruks- og matminister Jon Georg Dale tar mandag 7. august første spadetak i forbindelse med at Q-Meieriene utvider på Jæren.

Pressemelding / Dato: 02.08.2017 / Q-Meieriene

Prosjektet for å bygge ut Q-Meieriene kommer som en følge av mangeårig vekst og behov for større produksjonsareal til å håndtere forbrukernes ønske om mer fra Q-Meieriene. Gjennom forbrukerdialog og åpen innovasjon ytrer mange forbrukere ønske om enda mer fra Q-Meieriene, både sortimentsbredde og nye produkter. For i enda sterkere grad å bli i stand til å konkurrere i meierimarkedet i Norge, starter Q-Meieriene nå på en større utbygging av meieriet på Jæren. Q-Meierienes videre satsning kan nå realiseres fordi vi har oppnådd å få rammevilkår som gir oss lik melkepris som våre konkurrentene.

Det vil, mandag 7. august, bli gitt orientering om Q-Meierienes fremtidige ambisjoner og planer for videre innovasjon og vekst.

Tid: mandag 7. august 2017 kl 10.00-11.20

Sted: Q-Meieriene, Bedriftsvegen 21, 4353 Klepp stasjon

Kontaktinformasjon: Bent Myrdahl

(Adm dir Q-Meieriene – tlf 90 17 45 73 – bent.myrdahl@kavli.no)

Q–Meieriene er et uavhengig, norsk utfordrermeieri. Selskapet har to meierier, Jæren Gårdsmeieri og Gausdalmeieriet. Q-Meieriene er et nytenkende meieri, kanskje kjent for sine smarte løsninger som gjør hverdagen enklere for folk flest. Q var først med melkekartong med skrukork og målevindu, rømmebeger med skrukork, 1,75 liter melkekartonger. Meieriet står også bak suksessene Skyr og Norges beste sjokolademelk. Hovedaksjonær er Kavli Holding AS som eies 100% av O. Kavli og Knut Kavlis Almennyttige Fond – Kavlifondet. Gjennom Kavlifondet går overskuddet fra Q-Meieriene går til forskning, kultur og humanitært arbeid.

Følg saker fra Q-Meieriene

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Q-Meieriene på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Q-Meieriene