NOPA

Prøysenprisene deles ut i Kulturkirken Jacob

NOPA og Libris deler ut Prøysenprisene under konserten «Prøysen tel by'n» i Kulturkirken Jacob 23. november – på Alf Prøysens dødsdag.

Under «Prøysen tel by'n» står artister står fritt til å ta for seg Prøysens viser og verk, og lage sine egne versjoner. I år skal NOPA og Libris dele ut tre priser: Prøysenprisen, Teskjekjærringprisen og Prøysens Ærespris. Hver pris består av kr 25.000 og en statuett. Prisene er ment å ta vare på Prøysens arv og hedre låtskriverne som trår i hans fotspor.

No. 4 og Skranglebein

«Prøysen tel by'n» arrangeres for fjerde år på rad. I år er det Eldar Vågan, No. 4, Per Olav «Skranglebein» Mydske, Frida Ånnevik, Einar Økland, Espen Leite som skal presentere Alf Prøysen i ny drakt.

– Vi er kjempestolte av årets line-up, med noen av våre fremste artister, alle med svært ulike musikalske uttrykk. Felles for alle er deres store interesse for Alf Prøysens livsverk, sier Håkon Paulsberg, én av arrangørene.

– Vi er også svært fornøyd med at dikterhøvding Einar Økland kommer for dele noen av sine tanker rundt Alf Prøysens diktning. Årets «husorkester» utgjøres av den glitrende musikeren Espen Leite på accordeon, forteller han.

Sted: Kulturkirken Jacob

Tid: 19.30 torsdag 23. november

For akkreditering, kontakt Håkon Paulsberg: 48180120

Håkon Paulsberg, haakon@paulsberg.net, tlf: 48180120
Jørn Simen Øverli, jornsimen@jornsimen.no, tlf: 95861711
Lars Martin Myhre, post@larsmartinmyhre.no, tlf: 90576326

Om NOPA

NOPA

22 47 30 00http://www.nopa.no
NOPA er en forening for profesjonelle låtskrivere. Vi arbeider hele tiden for å løfte frem norsk musikk på alle språk, både i radio, TV og i strømmetjenestene. Gjennom vårt musikkpolitiske arbeid forbedrer vi arbeidsvilkårene for alle norske opphavere. Vi er nå 1067 medlemmer, hvorav stadig flere er unge og fremadstormende.