Prøven Bil AS blir Bertel O. Steen Trøndelag AS

Prøven Bil AS skifter navn til Bertel O. Steen Trøndelag AS. Endringen skjer i løpet av 1. kvartal 2019. Da samles Bertel O. Steens heleide virksomhet i Trøndelag inklusive forhandleren Kia Trondheim, under det nye selskapet.
Prøven Bil endrer navn til Bertel O. Steen Trøndelag AS i løpet av 1. kvartal 2019. Her representert ved anlegget på Østre Rosten i Trondheim. Foto: Prøven Bil

Bertel O. Steen Detalj AS annonserte i desember 2016 en avtale om å kjøpe 100 prosent av aksjene i Prøven Bil AS. Hensikten er å styrke konsernets egeneide distribusjon i Trøndelag.

Avtalen omfattet selskapene Prøven Bil AS med bilforhandlervirksomhet i Trondheim og Orkanger, Prøven Bil Verdal AS, Prøven Bil Oppdal AS og Prøven Bilutleie AS. Selskapsoverdragelsen ble gjennomført i midten av februar 2017. Siden dette har Prøven Bil fortsatt under samme navn og som et datterselskap av Bertel O. Steen Detalj AS.

Sterkere samlet posisjon
I løpet av 1. kvartal 2019 skifter virksomheten navn til Bertel O. Steen Trøndelag AS. Lars Hoff blir daglig leder. Han har inntil dags dato hatt rollen som daglig leder i Prøven Bil AS.

– Lars Hoff har etter overtakelsen hatt et helhetlig koordineringsansvar på tvers av selskapene i Prøven Bil og har gjort en meget god jobb med å integrere disse i Bertel O. Steen, sier regionsdirektør Eirik Lohne i Bertel O. Steen Detalj AS.

– Trøndelag er en viktig region for Bertel O. Steen Detalj der vi har som ambisjon å øke markedsandelen både for Peugeot og Kia ytterligere. Vi har derfor besluttet å flytte Kia Trondheim ut av selskapet BilVenture AS og inn i det nye selskapet, Bertel O. Steen Trøndelag AS for å sikre stordriftsfordeler og en sterkere samlet posisjon under Lars Hoff sin ledelse, sier Lohne.

– Jeg er helt sikker på at vi vil oppnå de ønskede effektene og ikke minst resultatene vi sikter mot ved å foreta navneskiftet og organisasjonsendringen nå, sier Lohne.

Eirik Lohne, regionsdirektør i Bertel O. Steen Detalj AS
908 32 647 / eirik.lohne@bos.no

Lars Hoff, daglig leder Prøven Bil AS
905 78 921 / lars.hoff@proven-bil.no

Lars Hoff, daglig leder i Prøven Bil AS er et naturlig valg som daglig leder i det nye selskapet Bertel O. Steen Trøndelag AS. Hoff har gjort en meget god jobb med å integrere selskapene i Prøven Bil inn i Bertel O. Steen Detalj AS. Foto: Lars Hoff
Eirik Lohne, regionsdirektør i Bertel O. Steen Detalj AS. Foto: Bertel O. Steen / Jarle Nyttingnes

Konsernet eier også Snap Drive AS, en frittstående verkstedkjede med 27 verksteder lokalisert i de største byene i Norge samt bildelingstjenesten Otto som tilbyr delebiler i flere kommuner og bedrifter. Bertel O. Steen er også deleier i bilabonnementstjenesten Fleks.