Prøven Bil AS blir Bertel O. Steen Trøndelag AS

Prøven Bil AS skifter navn til Bertel O. Steen Trøndelag AS. Endringen skjer i løpet av 1. kvartal 2019. Da samles Bertel O. Steens heleide virksomhet i Trøndelag inklusive forhandleren Kia Trondheim, under det nye selskapet.

Prøven Bil endrer navn til Bertel O. Steen Trøndelag AS i løpet av 1. kvartal 2019. Her representert ved anlegget på Østre Rosten i Trondheim. Foto: Prøven Bil

Bertel O. Steen Detalj AS annonserte i desember 2016 en avtale om å kjøpe 100 prosent av aksjene i Prøven Bil AS. Hensikten er å styrke konsernets egeneide distribusjon i Trøndelag.

Avtalen omfattet selskapene Prøven Bil AS med bilforhandlervirksomhet i Trondheim og Orkanger, Prøven Bil Verdal AS, Prøven Bil Oppdal AS og Prøven Bilutleie AS. Selskapsoverdragelsen ble gjennomført i midten av februar 2017. Siden dette har Prøven Bil fortsatt under samme navn og som et datterselskap av Bertel O. Steen Detalj AS.

Sterkere samlet posisjon
I løpet av 1. kvartal 2019 skifter virksomheten navn til Bertel O. Steen Trøndelag AS. Lars Hoff blir daglig leder. Han har inntil dags dato hatt rollen som daglig leder i Prøven Bil AS.

– Lars Hoff har etter overtakelsen hatt et helhetlig koordineringsansvar på tvers av selskapene i Prøven Bil og har gjort en meget god jobb med å integrere disse i Bertel O. Steen, sier regionsdirektør Eirik Lohne i Bertel O. Steen Detalj AS.

– Trøndelag er en viktig region for Bertel O. Steen Detalj der vi har som ambisjon å øke markedsandelen både for Peugeot og Kia ytterligere. Vi har derfor besluttet å flytte Kia Trondheim ut av selskapet BilVenture AS og inn i det nye selskapet, Bertel O. Steen Trøndelag AS for å sikre stordriftsfordeler og en sterkere samlet posisjon under Lars Hoff sin ledelse, sier Lohne.

– Jeg er helt sikker på at vi vil oppnå de ønskede effektene og ikke minst resultatene vi sikter mot ved å foreta navneskiftet og organisasjonsendringen nå, sier Lohne.

Eirik Lohne, regionsdirektør i Bertel O. Steen Detalj AS
908 32 647 / eirik.lohne@bos.no

Lars Hoff, daglig leder Prøven Bil AS
905 78 921 / lars.hoff@proven-bil.no

Lars Hoff, daglig leder i Prøven Bil AS er et naturlig valg som daglig leder i det nye selskapet Bertel O. Steen Trøndelag AS. Hoff har gjort en meget god jobb med å integrere selskapene i Prøven Bil inn i Bertel O. Steen Detalj AS. Foto: Lars Hoff
Eirik Lohne, regionsdirektør i Bertel O. Steen Detalj AS. Foto: Bertel O. Steen / Jarle Nyttingnes

Bertel O. Steen importerer bilmerkene Mercedes-Benz, Kia, Peugeot, Citroën, DS, Opel, smart®, Setra og Fuso til Norge. Hovedtyngden av salget skjer gjennom vår egeneide forhandlerkjede.

Bertel O. Steen Eiendom AS med datterselskaper forvalter en betydelig eiendomsportefølje på ca. 176 000 m2 knyttet til bil og annen næringsvirksomhet. Konsernet eier også Snap Drive AS, en frittstående verkstedkjede med 22 verksteder lokalisert i de største byene i Norge.

Bertel O. Steen ønsker å ta en ledende rolle i den store transformasjonen som bilbransjen er inne i, og å bidra til utviklingen av morgendagens mobilitetsløsninger. Våre ca. 2 600 medarbeidere leter alltid etter nye løsninger – til det beste for kundene våre og samfunnet.

Konsernets hovedkontor ligger i Lørenskog kommune.